Min nya kärlek

Ja, då var det väl dags för mig också att bli kär. Det har tagit mig lite mer än 19 och ett halvt år, men bättre sent än aldrig. Eller hur?

 

Till skillnad från er andra turturduvor som finns där ute, riktas min kärlek till Sex and the City… Vissa kanske tycker att jag är helknäpp, medan vissa vet exakt vad jag snackar om.

 

Jag och Sex and the City är faktiskt en ganska så nyfunnen kärlek. Visst beror det på vad man jämför med, men jag tillhör inte de som har följt serien i flera år eller så, utan det har jag börjat med här i L.A. Jag gick och köpte boxen med alla avsnitt i våras, men jag fick inte tummen ur att börja kolla på dem, så det var ju verkligen perfekt att ta med den hit till USA.

 

Det absolut första jag såg av Sex and the City var den första filmen. Jag kan inte påstå att det var kärlek vid första ögonkast, för jag tyckte inte om filmen. För en som inte har sett serien innan så var det lite krångligt att hänga med på vem som var vem och även vilka relationer som fanns respektive hade varit. Däremot gav jag inte upp här, utan jag såg filmen en gång till och jag verkligen ÄLSKADE den då! Så himla bra! Dessutom är filmen fortfarande lika bra. Jag kan se den om och om igen utan att tröttna på den. Detta påminner mig om att jag måste se den andra filmen snart. Jag har fortfarande inte sett den. Då har jag ju något att göra om jag blir uttråkad. Lite Sex and the City och så blir man glad igen.

 

Jag vet inte varför jag har fastnat så mycket för just Sex and the City. Jag har snart kommit två skivor in i boxen, men det var faktiskt så att jag blev beroende redan vid det första avsnittet. Älskade det från första stund! Om jag ska vara ärlig så har jag verkligen inte den blekaste aning om varför jag avgudar den här serien. Kanske för att det handlar om fyra kvinnor som har varit bästa vänner i flera år. Dessa kvinnor är dessutom väldigt olika varandra, men ändå passar de så bra ihop. De är som gjorde för att vara vänner. Jag drömmer om att en dag få leva så med mina brudar med. Vi får väl dock se vilken nivå vi lägger oss på (pengamässigt), men huvudsaken är ju att man har varandra.

 

Vem vet, det kanske blir ett Sex and the Cityavsnitt innan det är dags för att sova. Då kommer jag tänka på mina brudar hemma! Att jag är lyckligt lottad som har så fina vänner! Älskar er!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Du är lyckligt lottad för du har sköna brudar, bruden! DC

2010-09-16 @ 13:24:51
Postat av: nana

Det är jag verkligen!

2010-09-17 @ 08:19:41
URL: http://nanabjornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0