Miss Cleaner

Ja, då var det dags för min första USA-städning. Egentligen hade jag velat sticka ut på en lång och härlig löptur, men så blev det inte denna gång. När jag kommer in i köket frågar värdpappan mig hur ofta jag brukar byta lakan. Sedan sa han också att han ville låna min dusch så han kunde tvätta hunden. Dessutom lade han till att han kunde ta med dammsugaren ut till mig då. Så det var väl ett försiktigt sätt att säga "Jag tycker att du ska städa ditt rum". Så istället för att springa, fick jag ägna någon timme till att städa hela mitt rum. Skoj...

 

Precis som säkerligen alla andra tycker jag att det är skitskoj att städa! Oops, där växte visst min näsa... Jag är nog inte så bra på att ljuga, vilket i och för sig är bra. Jag tycker inte alls om att städa. Det är äckligt och tråkigt. Däremot är det skönt efteråt. Dessutom tycker jag att man känner sig duktig. Så nu har jag varit duktig. Sängen är nybäddad, golvet dammsuget, papperskorgarna tömda och badrummet är shiny shiny.

 

Vad som återstår av denna dag är att vänta i ungefär en halvtimma på att jag ska få följa med familjen till Los Angeles Dodgers hemmaarena för lite baseball! Yeah, you heard me! Idag ska Nana få se sin första amerikanska baseballmatch! Jag tycker detta ska bli skitcoolt, däremot är barnen inte lika taggade som mig. De tycker att baseball är alldeles för segt för att kolla på, men jag tycker att det ska bli riktigt skoj. Undrar om jag kommer fatta något med alla regler och så. Det återstår att se. Sonen sa till mig att jag borde ta på mig något med färgerna vitt, blått och rött på. Så min nya t-shirt är på och jag är taggad! Frågan är om kameran är lika taggad som mig...

 

 

 

I'll see you soon then

 

 


Kommentarer
Postat av: nastasja

ÅHÅ! Låter ju grymt! Jag hoppas kameran är taggad för jag vill se kort :D

2010-09-06 @ 09:34:20
URL: http://nastasja.blogg.se/
Postat av: mikkis

haha jag har också blivit tvungen att städa:P dammsuga, moppa, våttorka etc etc det är ju verkligen SÅÅÅÅ KUL!!!!:D

2010-09-06 @ 10:26:35
URL: http://whatalife.blogg.se/
Postat av: Daddy Cooool

Hej Nana. Du kanske glömde gå kursen. Sedan behöver du en driving licens på den där Ghostbustern

2010-09-06 @ 21:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0