Mmm, myskväll!!!

Nu är det förmiddag här hos mig, och jag har tagit en lugn morgon. Eller den började väl inte så lugnt, körde dottern till hennes träning vid 4 i morses. Istället för att träna som jag brukar göra under tiden hon tränar, låg jag kvar i bilen och sov istället eftersom jag bara hade sovit 4 timmar i natt. Riktigt skönt och välbehövligt! Sedan när vi jag kom hem igen gick jag raka vägen ut till mitt rum och sov i några timmar till. Så nu känner jag mig lite mer utvilad, även om jag fortfarande är väldigt trött. Hittills har jag hunnit med frukost och trevligt prat med familj och vänner på facebook. Ni gör mig glad!

 

Igår var jag och en rysk tjej på colleget som jag är inskriven på. Tanken var ju att jag skulle hitta någon kurs, men det är inte det lättaste eftersom de redan har börjat och nästintill alla är redan fulla. Han jag pratade rådde mig att gå till den/de klasser jag vill plugga och fråga läraren om jag får plats. Så nästa vecka har jag planer på att ta mig till en simkurs och se om jag får plats. Varför jag just vill komma med på simkursen är för att jag måste ta den för att kunna ta en surfkurs till våren. Mitt största mål med detta år är att lära mig att surfa, så jag hoppas verkligen att det går som jag vill. Annars får jag hitta andra, mer ”vanliga” kurser på stranden som man kan skriva upp sig på, för jag ska lära mig! Skulle jag inte få plats på surfkursen, så finns det en afrikansk danskurs som jag ska kolla upp. Jag vet inte om det är som afrodans hemma, men jag kan ju alltid hoppas på det.

 

Jag var och handlade lite innan barnen kom hem från skolan. Jag och sonen gjorde lite läxor innan det var dags för tidig middag. Sedan skjutsade jag honom till hans träning och sen slutade jag. Jag älskar tisdagar för då behöver jag inte jobba på länge på kvällen, så då kan man ju hitta på något på kvällen och det gjorde jag.

 

På kvällen igår kom Emilia hit på lite myskväll. Vi hade haft en lång jakt på just vaniljsocker. Jag hade genomsökt familjens skafferi och några matbutiker med hittade det tyvärr inte. Emilia hade gjort detsamma. Som tur var så var hon och besökte svenska kyrkan igår och där sålde dem faktiskt svenskt vaniljsocker. Så nu gick det allt att baka! Det hade väl gått ändå men då hade det ju inte blivit samma sak. Dessutom har vi blivit medbjudna att delta i deras luciatåg. Det ska bli skitskoj!

 

 

 

Jag och Emilia körde på en myskvällsklassiker a la Nana – film/tv och kladdkaka med varma hallon och vaniljglass. Kladdkakan blev nästintill lika god som den blir hemma. Vi började titta på ”Ratatouille” men vi var för bra på att prata så Emilia hängde inte riktigt med i vad som hände. Hon hade heller inte sett den innan, så det blev IDOL istället! Så jädra underbart! Det är guld värt att det går att kolla på det på internet. Vi hade lätt kunnat äta hela kladdkakan men då hade väl min värdfamilj skickat hem mig till Sverige… Haha!

 

Halvmätta och halvbelåtna på kladdkaka sa vi god natt och väntar på att nästa myskväll ska komma.

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Maggan

du är ett riktigt kakmonster:)

2010-09-09 @ 21:48:19
Postat av: DC

Vad det ser gott ut, det känner jag igen. Vårt galsskonto har markant minskat, undrar varför? ILY

2010-09-10 @ 09:49:28
Postat av: Linda

Varje gång jag äter kladdis tänker jag på dig goding :) senast för några timmar sedan fakiskt...

2010-09-10 @ 17:39:59
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

Hej du! Allt bra? Ville bara tipsa om min dagens bloggtävling där du har chansen att få gästblogga & ta del utav mina 5000 unika besökare :) Se det som ett tips. inte spam! ;)

2010-09-10 @ 17:50:31
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

roligare blogg ? fixar bloggdesignen för en billig slant hör av dig !

2010-09-10 @ 17:55:46
URL: http://fiveinches.blogg.se/mm
Postat av: Emma

kladdkaka är så sjukt gott! :D

2010-09-10 @ 18:00:20
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh så mumsigt!

2010-09-10 @ 18:22:49
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Jane

Det såg mumsigt ut!! :)

2010-09-10 @ 18:43:17
URL: http://jeino.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejhej!



Vad tycks om kängorna,patronbältet och dom söta ringarna jag hade tänkt att köpa in? :)

Kolla in dom här: http://robinhoods.se/2010/september/lite-nya-inkop.html#comment



kram kram!

2010-09-10 @ 19:19:29
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0