Morgonmys

Jag har alltid haft svårt för att sova. Till och med morgonen efter man har varit ute och festat. Att sova ligger nog inte i min natur. Självklart finns det undantag, men de är väldigt sällsynta. Däremot älskar jag att ligga kvar i sängen och götta sig efter att man har vaknat. Det finns nog inget skönare än då man vet att man inte har någon tid att passa, så att man kan ligga kvar och dra sig i en hel evighet. När det sedan börjar kurra allt för mycket i magen, det är först då det kanske är dags att gå upp eller om det kanske går att fjäska in sig hos någon som kan fixa frukost åt en. Det kan nog bli lite svårt här för mig. Så vida inte min nallebjörn kan tänka sig att ställa upp.

 

 

Precis som igår satte jag alarmet på klockan nio. Jag myste till det med ett avsnitt från min favoritserie – Sex and the City. Gick in till köket och fixade lite frukost. Frukosten är den mysigaste måltiden. Speciellt när man har tid till att bara sitta ner och ta det lugnt, och inte stressa iväg till skolan eller jobbet. Jag tog med mig frukosten ut till mitt rum och satte på ytterligare ett Sex and the Cityavsnitt. Jag kan inte få nog av den serien. Vad ska jag ta mig till när jag har tagit mig igenom hela boxen? Antagligen börja om från början… Haha!

 

Nu sitter jag här uppe på min säng, som för övrigt är ganska hög och funderar på vad jag ska hitta på idag. Vad jag behöver göra är att städa klart mitt rum. Jag orkade inte ta tag i badrummet igår, så det är en sak som står på listan. Sedan ska jag nog försöka hinna med en springtur eller kanske en powerwalk. Någon form av träning i alla fall. Jag kanske ska försöka titta klart på The Proposal för den hann jag inte se klart igår. Jag tar den här dagen som den kommer. Vad jag däremot vet är att halv åtta ikväll ska jag möta ett helt gäng andra au pairer på en restaurang nere i Manhattan Beach. Det ska bli riktigt skoj!

 

Nu ska jag nog försöka svara på lite mail och sedan ta tag i dagen. God bless you! (Jag kände för att vara lite amerikansk mot er. Haha!)

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Finns det Decibelmätare på restaurangen, troligtvis gick den i bott. DC

2010-09-22 @ 08:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0