Nattaskriv

Jag är precis hemkommen från Emilia. Jag, Emilia och Caroline har haft en svennekväll som har bestått av Sunes Sommar och IDOL. Två underbara saker man kan underhålla sig med. Vilka härliga skratt det bjöds på i Sunes Sommar. Det var evigheter sedan jag såg den filmen, så det var verkligen på tiden.

 

Vet ni vad? Jag är nästan lite smått stolt över mig själv. Jag sade ju innan att jag skulle försöka ta det lite lugnt på med promenad, och det lyckades jag med! Jag börjar ju faktiskt att hålla de sakerna jag säger till mig själv. Än så länge så har det ju bara kommit till shoppingen, att inte spendera så mycket pengar, och så då idag med att ta det lilla lugna på promenixen. Jag var ute och gick lugnt med musik i öronen i lite drygt en timma. Hur skönt som helst! När jag har på musik och är för mig själv är det som om jag är i en helt annan värld, där ingen kan störa mig eller säga till mig att göra si eller så, utan det är bara jag och mina egna tankar. En av de första låtarna som kom på var ”We No Speak Americano”. Det första jag tänkte på när jag hörde den låten var er brudar. Hur mycket har inte vi dansat till den låten om jag får fråga? Så mycket man bara kan! Det blev nästan som en liten nostalgitripp tillbaka till våra förfester där vi bara körde på! Underbart!

 

Nyår 09/10 hos mig


När jag kom tillbaka hem slog jag mig ner framför tv:n och stretchade lite. Det börjar bli lite smått en standard att stretcha. Tidigare när jag åkte konståkningen var det verkligen en del av vardagen att stretcha och öva vighet, men sedan dess har det varit väldigt dåligt med det. Nu kan det nog bli ändring på det. Jag ska jobba på det i alla fall. Efter ett tag kom dottern hem och sedan blev det en dusch på det.

 

Eftermiddagen var väldigt slö. Den var en blandning av dator, tv och min bok. Just nu läser jag The Last Song skriven av Nicholas Sparks. Den är hur söt som helst! Så den boken är det inga problem med att läsa. Värdmamman kom hem med lite mat ifrån ett mexikanskt ställe som heter Rubio’s. För mig blev det en burito fylld med kyckling och stekta grönsaker, riktigt gott. Därefter började jag och min värdpappa undersöka lite alternativ på telefonabonnemang och sådana saker till mig. Min pappa har skickat över en telefon nu från Sverige som borde komma inom några dagar, och till den ska jag då fixa ett amerikanskt SIM-kort och sedan bestämma mig för hur jag ska sköta det andra, det vill säga att ringa och sms:a. Det är inte lika lätt som det är i Sverige, utan det är skitkrångligt! I alla fall enligt mig. Jag hoppas dock att det löser sig snart, för det är lite jobbigt att inte ha någon telefon som jag kan använda här i USA. Jag har ju igång min svenska, och vill även fortsätta att ha det, så att jag kan skicka sms till er där hemma ibland. Dessutom är det ju grymt skoj att få ett sms från er med (blink, blink).

 

Nu är det ganska sent här hos mig. Klockan är snart ett mitt i natten, men innan jag ska sova blir det nog att svara på lite mail. Jag har inte gjort det på några dagar nu, så det finns några stycken i inkorgen. God morgon!

 

 

Ps. Imorgon avslöjar jag den första delen av helgens planer…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Jag tror jag listat ut vad det är.

2010-09-25 @ 13:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0