Road trip till Malibu med avslutning i Santa Monica

Igår åkte jag, Emilia och Kristine på en liten road trip inte så längt härifrån. Vi hade sagt att vi skulle försöka komma iväg strax efter nio, men tror ni vi häll det? Nepp! Vi kom nog iväg ungefär vid tio, men det gör ju inget. Huvudsaken är ju att vi kom iväg överhuvudtaget. Med GPS och vägbeskrivning var vi på G för att se vad Malibu hade att erbjuda oss tre.

 

 

Vi visste inte riktigt vart vi skulle stanna till, för det var inte riktigt så som vi hade tänkt oss på de ställen vi stannade för att ”undersöka”. Vad vi sökta var också lite oklart, men inte vad vi hittade i alla fall. Vi körde nog ner till tre olika stränder. Efter ett tag gav vi upp och körde tillbaka till ett ställe som vi hade passerat för ett tag sedan. När vi kom dit var det lunchdags så det första vi gjorde var att sätta oss på en restaurang och käka lite. Precis nedanför restaurangen (den låg uppe på en pir) var en grupp som skulle ut i kanoter och en som skulle ut på en sådan surfbräda som man står på och paddlar med en vanlig kanotpaddel. Ena guiden var riktigt fräsch. Haha!

 

 

Med lite mat i magen gick vi och hämtade våra saker i bilen och rörde oss mot stranden som låg lite bortanför piren och restaurangen. Ut med handduken, av med kläderna, på med solkräm och sedan var det dags för att njuta av solen! Det var hur skönt som helst! Jag lyckades till och med att sova en liten stund, vilket var riktigt skönt för jag hade inte sovit så många timmar natten innan. Däremot hade vi glömt en sak. Vi hade glömt att fixa en volleyboll… Det hade vart perfekt att ha med en, men det får bli nästa gång istället. Efter ett tag tröttnade jag på att bara ligga still och gick därför på en liten tur utmed vattnet. Dessutom sov nog de andra brudarna så det fanns ju inte någon jag kunde prata med… Det var faktiskt rätt så skönt att gå i mina egna tankar vid vattnet och inte behöva tänka på någon annan en mig själv. Det kanske låter lite egoistiskt, att inte behöva tänka på någon annan, men jag tror att man behöver tid till sig själv. Jag kunde stanna när jag ville, vända när jag ville, inte behöva tänka på att svara om det var någon som frågade mig något, jag kunde helt enkelt göra exakt vad jag ville och hur jag ville. Tyvärr kunde jag inte traska så långt som jag ville för det var privat strand resten av biten. Det var ju där jag egentligen hade velat gå, och se alla coola hus och vilken fräsch utsikt de har över havet, men det blev inget med det. Det var bara att vända tillbaka. Jag får se till att jag lär känna någon som har ett strandhus där så får jag åka och hälsa på istället. En mycket bra plan enligt mig. Haha!

 

 

 

Under tiden jag låg där kunde jag ju inte låta bli att se om det fanns några snyggingar där på stranden, men tyvärr så var de inte så många till antalet. Hittade en i alla fall. Barret, jag lovade ju att ta kort, så detta kort är för dig…

 

 

När vi hade solat och badat i några timmar, och förresten så var vattnet väldigt svalkande och skönt, hoppade vi in i bilen och körde in mot Santa Monica. En söndagseftermiddag när alla ska hem igen efter helgens eller dagens utflykter innebär TRAFK! Det var skitmycket bilar på vägen som skulle åt samma håll som oss, vilket gjorde att det tog mycket längre tid än vad det gjorde när vi körde i andra riktningen till Malibu. Vi klarade detta fint. Fönstren var nervevade, musiken var på och vi satt och skrek till svenska låtar. Kan det bli så mycket bättre när man kör bil i USA? Neeehääääää!

 

När vi väl kom in till Santa Monica skulle vi bara hitta en parkeringsplats nära Third Street (shoppinggatan) och sedan skulle vi vara redo och taggade för att spendera kvällen där. Vi valde dock fel fil när vi kom in till Santa Monica och hamnade därför på motorvägen, istället för att komma in till shoppingen. Detta löste vi finfint genom att ta nästa avfart och sedan rullade det bara på. Lite krångel med att hitta parkeringsplats, men tillslut hittade vi ett p-hus så sedan kunde kvällen börja.

 

Kvällen var helt underbar! Shoppingen i Santa Monica är grym! Däremot var jag duktig och höll i mina pengar. Jag köpte endast ett par sportshorts. På rean dessutom! Jag börjar bli duktig på det här med att hålla i pengarna. Det ni! Även lilla Nana som brukar vara sämst på att hålla i pengarna när det kommer till shopping, kan lära sig något nytt. Den dagen jag verkligen har pengar att spendera och jag är på shoppinghumör, ska jag dra mig in mot Santa Monica för där finns allt! Bästa stället! Dessutom är det inte bara shoppingen som är bra där, utan hela stället är underbart! Stranden är fin och den ligger inte alls långt ifrån Third Street. Det finns massor med alternativ på mat och fika där. Allt från små mysiga, till lite mer exklusivare ställen. Efter att vi hade kollat klart på vad shoppingen kunde erbjuda oss, satte vi oss ner på en söt liten restaurang för en liten middag.

 

 

 

Trötta efter den långa dagen började vi traska tillbaka mot bilen. På vägen dit blir Kristine dagens lyckligaste tjej. Kära läsare, ta mig på orden, för jag menar verkligen att hon blev världens lyckligaste tjej. Jag måste ta detta från början. Under kvällens gång när vi var inne i Santa Monica och skulle ta ett hjärtkort (vi märker alla ställen vi gillar med ett hjärta) var det två personer, en kille och en tjej, som gick i vägen för kortet. Kristine säger till mig och Emilia att vi får vänta lite tills de har försvunnit ur bild. Helt plötsligt skriker Kristine ”OMG!!!”. Jag och Emilia fattade ju ingenting. Den här killen som gick där med sin tjej, det var tydligen en av skådespelarna, Kim, ifrån den australienska tv-serien ”Home And Away”.  Varken jag eller Emilia visste vem detta var, men Kristine har följt den här serien ett tag så hon hade stenkoll på honom. Tyvärr hann han försvinna innan Kristine kunde få ta ett kort med honom. Under hela kvällen gick hon och höll ögonen öppna om hon skulle se honom igen. Det såg väldigt mörkt ut på den fronten. Vi hade gett upp vår jakt, när det plötsligt händer… Precis som i TRISS. När vi är på väg tillbaka till bilen möter vi honom och hans flickvän. Kvällen fick ett lyckligt slut. Kristine kommer kunna leva länge på detta.

 

Nästa gång jag åker till Malibu, ska jag försöka åka med någon som vet vart man ska. För jag blev besviken på stranden. Jag hade väl för höga förväntningar på Malibu, men jag ger inte upp. Jag ska hitta guldkornen. Vi får väl se lite när det blir. Kanske till nästa år när sommaren drar igång igen…

 

 

 

 

I'll see you soon then

 


Kommentarer
Postat av: Barret

Snygg mage iaf ;)

2010-09-28 @ 15:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0