San Diego, my best weekend in the US!

Förbered er på min roman om min helg nere i San Diego. Helgen var hur bra som helst. Jag var där med Kristine och hennes värdfamilj och hälsade på några släktingar till familjen. Alla var verkligen hur mysiga och goa som helst, så jag trivdes som fisken i vattnet i deras sällskap.

 

 

Kristine och hennes värdpappa kom och hämtade upp mig strax innan tre på eftermiddagen och sedan bar det av ner till San Diego, wiiihooo! Vi var inte ensamma ute på vägarna, utan vi fick dela plats med en och en annan till. Det tog kanske tre timmar att åka dit. Normalt sätt tar det kanske hälften, men det är ju när det inte är så mycket trafik. När vi väl kom fram hälsade vi på alla och åt lite snacks, och jag kände redan här att de välkomnade mig med öppna armar så det kändes verkligen som att det skulle bli en mysig helg. Lite senare åkte jag, Kristine, hennes värdpappa och hennes värdmammas bror ner till San Diegos Yaught Club för att äta lite. Turister som jag och Kristine är så gick vi även runt där och tog lite ”turistkort”. Maten var jättegod och stället var inte så skrytigt som det kanske låter, Yaught Club liksom, för mig låter det lite stelt, men det var det inte utan det var väldigt familjärt och mysigt. Vi fyra drog sedan vidare till en matbutik och handlade lite. Vi hann även med ett stopp på ett frozen yogurtställe – kanongott – innan det bar av hem för att mysa till det i soffan med filmen Love Actually. Fyllda av förväntningar på vad morgondagen skulle bjuda på somnade jag och Kristine till slut efter lite mysigt ”nattaprat”.

 

 

 

När vi vaknade upp på lördagsmorgonen var det bara till att äta frukost och fixa i ordning sig för vi skulle till San Diego Zoo. Denna djurpark är väldigt känd och är verkligen speciell för just San Diego. Jag har hört lite från folk runt omkring mig att om du besöker staden så måste du ta dig dit, och jag förstår verkligen varför dem har sagt som de har gjort. Det var verkligen skitcoolt! Alla dessa olika djur! Vissa av djuren som vi såg där har jag aldrig sett tidigare. Så nu har jag faktiskt vidgat min djurkännedom. Kanske inte så mycket, men lite i alla fall. V var på djurparken i kanske tre timmar så vi hann tyvärr inte med allt, men då har vi något att kvar till nästa gång. Jag var verkligen turist ändå ut i fingerspetsarna. Jag tog kort på nästintill allt vi såg. Kristine tog, till skillnad ifrån mig, ”bara” kort på de riktigt coola djuren. Jag gick också runt där som ett litet barn. Jag ville se allt och tog in vart enda intryck som gick att ta in från djurparken. De häftigaste djuren var nog ändå isbjörnarna. Så stora, men ändå så söta. Elefanterna var riktigt coola med. Jag drömmar om att en dag åka till Thailand och rida på elefanter där. Så det kanske är ett projekt att ta tag i när man kommer hem ifrån USA.

 

 

 

 

 

När sedan resten av familjen åkte hem släppte de av mig och Kristine på ett shoppingcenter. Fast innan vi var redo för att se vad San Diego kunde bjuda på när det kom till shoppingen blev det lite lunch på min favoritrestaurang – HARD ROCK CAFÉ! Jag försökte dessutom beställa öl till lunchen, men då behövde jag visa leg så det sket ju sig tyvärr. Det var ju i alla fall värt ett försök med tanke på att jag då inte hade druckit öl på HELA fyra feta veckor! Med lite mat i kistan var vi nu redo för shopping. Hör och häpna, jag shoppade inte upp varenda dollar jag hade. Det enda jag köpte var en långklänning (som är på tok för lång så jag måste hitta något ställe som kan sy upp den), ett par shorts och så lite ansiktsprodukter. Inte så farligt va? Det tycker inte jag. Det hade kunnat blir rätt så mycket mer grejer.

 

 

Vi hade bestämt med de andra att de skulle komma och plocka upp oss med båten och så skulle vi åka hem för lite BBQ. För att ta oss från shoppingen till vattnet hoppade vi på en cykeltaxi. Han som körde den måste ha tyckt att vi var helknäppa. Vi satt och skrattade åt allting och sa att det var så himla skoj att åka cykeltaxi och bla bla bla. Skoj hade vi minsann! Vi åkte dessutom bakom en bil som hade ett klistermärke där det stod ”Honk if you are swedish”, oo yeah baby! Haha! Efter kanske 10 minuter var vi nere vid havet. Medan vi väntade på att de skulle komma och plocka upp oss passade jag och Kristine på att ta lite fina kort. Båtturen gick bara fint. Blåsigt som bara den och Nana hade ingen tjocktröja så hon frös förbannat mycket! Tur att de hade tagit med filtar så blev det lite varmare i alla fall. När vi sedan kom till huset var det BBQ som gällde för hela slanten. Hur gött som helst! Dessutom drack jag min första öl på hela 4 veckor…! Finns bara ett ord för det – UNDERBART!!! Ojoj, det hade jag saknat. Tro mig, jag är ingen alkoholist, men lite dricka emellanåt är ju aldrig fel. Brudar ni vet vad jag snackar om… Helt utmattad som jag var somnade jag i soffan, som för övrigt var grymt skön! Grabbarna grus, ni vet ju hur bra jag är på att somna i soffan. Haha! När det sedan var dags för bedtime låg jag och Kristine och pratade om ditten och datten, mest om saknandet av festerna. Vi båda saknade faktiskt den känslan av att vakna upp och känna att man har varit ute dagen innan. Kanske lite knasigt, men när man är i våra skor så är det faktiskt inte så konstigt längre… Haha!

 

 

Söndagen var också hur underbar som helst. Vi alla gjorde oss i ordning och åkte ner till Yaught Cluben igen för deras galna buffé! Herregud vad mycket mat och sötsaker de hade där! Jag har aldrig varit på en riktig brunch förut, utan har bara drömt om att få gå på en. Tjejer ni som har sett Gossip Girl, visst vore någon av deras bruncher inte helt fel? Det ser ju hur grymt ut som helst! Proppmätt lämnade jag San Diego för den här gången. Jag vill verkligen tillbaka och se mer av staden, så det hoppas jag på att jag kan göra någon gång i framtiden.

 

 

Jag är troligt tacksam för att jag fick följa med Kristine och hennes värdfamilj ner till San Diego. Jag hade en toppenhelg som jag verkligen inte kommer glömma. Dessutom ett stort tack till de vi hälsade på!

 

Där med basta var romanen klarskriven!

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Låter alldeles fantastiskt. DC

2010-09-14 @ 09:45:30
Postat av: nastasja

Säger som "DC" ;) Låter alldeles underbart, snygging!

2010-09-14 @ 09:57:29
URL: http://nastasja.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh jag älskar din blogg! Låter som om din lilla trip var alldeles enastående, gud vad härligt! :D keep up the good work!

2010-09-14 @ 12:53:25
URL: http://glitterdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0