Skoldags - är det nu rutinerna kommer då eller?

Igår var det dags för barnen att återgå från sitt härliga och långa sommarlov och komma tillbaka till verkligheten - skolan. Det är väl nu mitt ”jobb” börjar om man säger så. Förra veckan har det bara varit till att ha roligt och lära känna barnen, medan det nu istället ska vara till att hjälpa och serva dem med det de behöver. Så det är väl nu rutinerna kommer.

 

Jobbet som au pair skiljer sig väldigt mycket beroende på vilken familj man är hos. Det är många faktorer som påverkar hur ens arbetsschema ser ut, till exempel antal barn, ålder, aktiviteter, vart dem bor, hur föräldrarna jobbar och så vidare och så vidare… För det mesta börjar jag jobba när barnen kommer hem ifrån skolan, runt två-/tretiden. De åker nämligen skolbuss så jag behöver inte köra dem dit, och inte heller gå upp och fixa frukost till dem.  Förutom på onsdagar då jag kör dottern till hennes supertidiga morgonträning, för då är det jag som kör henne direkt till skolan efter träningen. När de kommer hem ifrån skolan är det dags för lite mellanmål, eller snacks som de säger här, och sedan är det läxor. Det är mest bara sonen jag kommer behöva hjälpa för dottern sköter läxorna för det mesta på egen hand. Sonen däremot har lite svårt för skolan, så jag ska försöka se till att hjälpa honom hålla fokus på det han gör och stötta honom för att det ska bli så bra som möjligt. Helgen har jag fri, förutom på lördag morgon då jag också kör dottern till hennes morgonträning, men sedan är jag fri. Så för min del gäller det att se till att komma på massor med saker jag kan göra på dagarna…

I'll see you sonn then

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0