SMOKIN’ HOT!

Fy tusan vad varmt det har varit idag! Helt galet! Det har varit hela 40 grader!

 

På morgonen blev jag väckt några gånger av att hunden, och även några andra hundar, höll på och skälla som bara den. Har de ingen respekt för de som vill sova ut?! Haha! Jag lyckades somna om, och vaknade sedan strax innan tio. Hur skönt som helst! När jag då skulle gå in till huset för att fixa lite frukost, fick jag världen chock när jag kom utanför min dörr…! Det var så varmt att det kändes som att jag gick in i en bastu. Det kändes nästintill som att jag klev rakt in i en vägg av hetta! Den värmen har jag inte känt sedan jag var i Turkiet på studentresa, eller när vi hade tropisk hetta hemma i början på sommaren.

 

 

Med lite frukost satte jag mig vid datorn och började chatta med lite folk, bland annat pappa och min kusinvitamin Hannah. Jag övergav pappa på chatten, och började skypa med Hannah istället. Jag älskar skype! Det känns verkligen som att man är i rummet jämte när man faktiskt hör den andres röst. Jag fick lite uppdatering om vad som hände hemma hos henne, och den klantan avslöjade att hon antagligen har tänjt ut ett ledband… Nödvändigt Hannah, nödvändigt. Efter lite drygt en timmas prat bytte jag om till träningskläder, trotsade hettan och gav mig ut på en poweralk. Visst det var galet varmt, och jag tycker nästan att jag var lite knasig i huvudet som gav mig ut och tränade (fast jag har ju alltid varit knas, så det är väl inget nytt), men det var skönt!

 

Svettig som en gris återvände jag hem för lite stretchning och dusch. Sedan kom sonen hem. Idag hjälpte jag honom inte så mycket med läxor, för han skötte det mesta själv. Eftermiddagen har bestått av att kolla på lite film, den första Indiana Jonesfilmen. Jag och barnen åkte även och hämtade min värdmamma på bilverkstaden för hon behövde lämna in bilen på lite service. Vi återvände hem, fixade lite sallad till middag för man är ju inte så sugen på varm mat när det är så här varmt ute, och nu sitter jag här och bloggar för er. Fats jag ska lämna datorn nu för en liten stund. Jag hade tänkt svara på lite mail och så, men sonen kom hit nu och undrade om jag ville avsluta filmen som vi började på tidigare. Även om jag hellre hade velat sitta kvar vid datorn, har jag inte hjärta att säga nej. Hoppas att jag kan sova sedan. Som tur är så är det inte skitvarmt på mitt rum. Dessutom har jag en fläkt som står på för fulla muggar! Däremot vankas det för skypedejt med Björnligan (min familj, vi kallar oss själva för det) om lite drygt en timma.

 

Morsning på er Sverige!

 

 

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0