Svensk radio

Efter nästintill en sömnlös natt är jag nu vaken. Somnade vid halv fem i morses och nu vaknade vad halv tio. Inte många timmars sömn där inte. Tur att tidsskillnaden till Sverige gjorde att jag kunde prata med vissa hemma. Tack Barret och pappa!

 

Jag tror att jag håller på att bli lite förkyld. Täppt i näsan och lite ont i halsen är vad som spökar i min kropp. Jag har varit förkyld halva våren och hela sommaren titt som tätt, men nu var det ett tag sedan så det kanske är dags. Jag ska försöka bota det med en mysdag med film och några koppar te.

 

Direkt när jag vaknade i morses kände jag ett sug efter svensk radio! Jag ville höra lite svenska röster och även höra vilka låtar som spelas hemma nu. Alltid när jag kör någonstans här i L.A. är radion på högsta volym och jag sjunger de vackraste toner man kan höra… Det kanske inte riktigt är sant, men jag kan ju i alla fall få låtsas att jag är bra på att sjunga. Jag hade velat ha The Voice som radiokanal, men den funkade inte så det fick bli NRJ istället. Det är hur bra som helst att man kan lyssna på radio via datorn.

 

Jag har nog fått en ny liten favoritlåt här i USA tror jag; Bruno Mars med Just The Way You Are. Den låten är så himla fin. Det är precis vad man vill att ens älskade ska säga. Gissa nu vilken låt som spelades så fort jag fick på NRJ… Jo, Just The Way You Are med Bruno Mars. Åhh, jag älskar den. Varje gång den spelas på radion när jag sitter i bilen, vrider jag upp volymen och sjunger som bara den!

 

http://www.youtube.com/watch?v=LjhCEhWiKXk

 

ooo-hhhhh

oooo-hhhh


Oh her eyes, her eyes make the stars look like they're not shining.

Her hair, her hair falls perfectly without her trying.

She's so beautiful, and I tell her everyday.


Yeaaa. I know, I know when I compliment her she won't believe me.

And it's so, it's so sad to think that she don't see what i see.

But everytime she ask me 'Do I look okay?' I say..


When I see your face (face, face) there's not a thing that I would change.

Cause you're amazing just the way you are.

And when you smile (smile, smile) the whole world stops

and stares for a while.

Cause girl, you're amazing just the way you are.


Yeaaa!


Her lips, her lips I could kiss them all day if she let me.

Her laugh, her laugh she hates but I think it's so sexy.

She's so beautiful, and I tell her everyday.


Ohhh you know, you know, you know, I'd never ask you to change.

If perfect's what your searching for then just stay the same.

Sooo don't even bother asking if you look okay, you know I'll say...


When I see your face (face, face) there's not a thing that I would change.

Cause you're amazing just the way you are.

And when you smile (smile, smile) the whole world stops

and stares for a while.

Cause girl, you're amazing just the way you are.


The way you are.

The way you are.

Girl you're amazing, just the way you are.


When I see your face, there's not a thing that I would change.

Cause you're amazing just the way you are.

And when you smile, the whole world stops and stares for a while.

Cause girl, you're amazing just the way you are.


Yeaaa.



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Bengt Nilsson

Håller med dig. Underbar text och musik. Jag kan föreställa mig att det är som när vi åkte till fotbollsmatcher med vårt 91-gäng. Eller?

2010-09-23 @ 00:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0