The crazy cleaning bitch!

 

Yes, that’s me! Städning gick som på räls, med andra ord hur fint som helst. Efter att jag hade bytt lakan, städat toaletten och torkat av lite andra ytor var det dags för en liten välförtjänt paus i form av lunch. Jag gick in till huset, fixade lunch, tog med mig den ut till mig och satte på ett avsnitt ifrån min Sex And The City-box. Det är vad jag kallar lunchmys.

 

Sedan så var det bara att ta tag i den tråkigaste biten – dammsugningen… Jag fattar inte varför det just är dammsugningen som är så tråkig. Jag tycker att det nästintill är helt okej att gå och plocka undan och städa lite smått, sådant som inte tar så lång tid. Dammsuga däremot, det ligger långt ifrån det andra. Fast, när man väl är klar är det hur skönt som helst! Dessutom är jag nästan helt klar. Jag har bara handfatet kvar, men det tar jag ikväll. Det gäller ju att spara det bästa till sist. Haha!

 

Det bästa jag visste hemma, efter att jag har städat under sommartiden, var när man senare på kvällen kröp ner under täcket med nya lakan som hade hängt ute på torkning. De luktar så otroligt gott! Pinsamt nog så tror jag att jag brukar ligga och sniffa lite smått på lakanen. Knasigt kanske, men de luktar så förbannat gott! Att ligga och sniffa på mina lakan här är inte något jag kan göra, för de hängs ju inte ut, utan de torkas i torktumlaren, så det får jag spara till nästa sommar. Ojoj, då ska jag byta och tvätta mina lakan så ofta som det bara går. Bara för att få känna den doften. Herregud, jag låter ju som en missbrukare eller något…! Inte okej!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0