Uppdatering

Klockan är nu kvart i åtta hos nig på morgonen och jag är nyduschad. Idag är det onsdag så då är det en av de galna mornarna för mig del. Går upp 3.50, lämnar huset 4.00, anländer till ishallen 4.30, tar det lugnt i bilen tillsammans med dottern för en liten stund, börjar träna 4.50 och lämnar ishallen 6.30. Så jag har ju redan vart uppe i flera timmar nu. Jag tänkte att det var dags för lite uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna.

 

 

I måndags var det då dags för min första amerikanska BBQ, trodde jag iaf… Så blev det inte, utan jag åt indisk mat. Dit jag blev medbjuden så var halva familjen från Indien så det blev indiskt käk. Jag har aldrig ätit det förut, men har alltid velat testa. Det är så vacker mat! Kan säga som så här, jag gillade det! Det var riktigt gott och hon som hade lagat maten var hur duktig som helst! Så jag fick en dunderbra start på indisk mat. Sedan så fanns det också hamburgare och hot dogs med, men det var ju inte lika kul. Så jag får fortsätta att vänta på min riktigt feta amerikanska BBQ som jag längtar efter!

 

Efter att vi hade käkat klart drog jag och Kristine vidare till en annan tjej som hade en BBQ. Louise heter hon och hon är också au pair. Där var det lite folk, båda au pairer och andra kompisar till Louise. Det var mycket trevligt! Träffade tre jättesköna brudar, alla au pairer. En svensk, en norsk och en tysk. Trötta efter morgonens mördarträningspass drog jag och Kristine till Yogurtland för lite fro-yo innan det var dags för bedtime!

 

 

Igår kom min kära ”dalabo” hit för att vi skulle ta oss till ett kontor här i L.A. där man fixar sitt Social Security Card. Det är en form av identitet som behövs då du till exempel ska ta det kaliforniska körkortet. Dessutom behöver du det i de flesta fall då du ska öppna ett bankkonto, men det behövde inte jag. Allt på kontoret gick bra, så jag får det nog hemskickat om senast två veckor. Däremot kommer det ta lite längre tid för Emilia att få det för hon hade för ”långt” namn så det måste godkännas på något annat kontor innan hon kan få det.

 

Vi hade fortfarande flera timmar kvar innan vi började jobba, så vi drog till Starbucks. Efter massor med prat, en kopp te och lite fika dog vi vidare till matbutiken och posten. Sedan var det bara hem och vänta på att sonen skulle komma hem så att vi kunde göra lite läxor. Min värdmamma hade sagt att han slutade lite tidigare, men det gjorde han tydligen inte. Istället spenderade jag tid på facebook och pratade med lite olika folk vilket var riktigt skoj! Jag älskar facebook! Till slut kom barnen hem. Jag körde dottern till en ishall så hon fick träna lite, åkte hem och hjälpta sonen med läxor, åt, ytterligare lite mer läxor, sedan gick jag ut till mig för lite datatime innan det var dags för att nana.

 

 

Just nu väntar jag på att jag ska köra dottern till skolan om en liten stund. Hon börjar nämligen senare idag. Sedan ska jag möte upp en rysk tjej och Emilia för att dra oss mot ett college här i närheten och se om de möjligtvis har några kurser kvar. Skolan började här för ett tag sedan så det finns inte så stort utbud, utan det mesta är fullt. Vi får väl se hur det går.

 

Jag längtar tills ikväll för då kommer nog Emilia hit för lite myskväll! En film ute hos mig blir det nog. Vi får väl se om vi orkar baka en kladdkaka a la Sverige eller om vi är för lata. En kopp te lär det ju i alla fall bli, temonster som jag är! Haha!

Nu ska jag fixa i ordning mig. Uppdatering kommer, var så säker!

 

Festsugen..? JADÅ!!!



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: nastasja

Det låter som du hittat någon som är lika stor glassoman som du? ;)

2010-09-08 @ 21:59:24
URL: http://nastasja.blogg.se/
Postat av: DC

Det är inte möjligt att det finns, det går inte

2010-09-09 @ 00:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0