”Vänner är som änglar; man ser dem inte alltid; men de finns alltid där”

Tänk vilka fina vänner man har i sitt liv. Jag älskar mina vänner, de gör mig så glad och lycklig. De får mig att känna livsglädje och jag känner mig ”hel”. Vänner är för mig någon som man kan dela både glädje och sorg med. De finns där för att lyssna på att roligt som hänt, men också det som tynger än. De stöttar en i det man gör. Stötta är exakt vad mina vänner gör just nu! Jag menar inte att de just börjat med det, för det har de alltid gjort, men nu är känns det extra viktigt för mig eftersom vi inte längre är i samma stad, landskap, land, världsdel eller kontinent. Däremot lever vi på samma planet och de finns alltid i mitt hjärta.

 

 

Min kära vän Elin Thure sa något väldigt passande för just min situation: ”Vänner är som änglar; man ser dem inte alltid; men de finns alltid där”. Det är exakt vad jag känner. Elin du är min skyddsängel. Din fina bok finns självklart med mig här i USA. Även om jag lipar SÖNDER varje gång jag tittar i den, så kan jag inte låta bli att titta på alla fina bilder (fast på vissa bilder ser jag ut som en retard, men dem bjuder jag på) och allt fint du har skrivit. Jag känner kärlek direkt.<3 Du vet hur mycket du betyder för mig hjärtat.

 

 

En annan kär vän som överraskade mig väldigt mycket häromdagen är Stas. Vi satt och skrev lite på facebook-chatten och kom in på Spotify som samtalsämne. Jag berättade för henne att jag inte kunde använda mitt gratiskonto här i USA, för det är bara premiumvarianten som fungerar av någon anledning. Hon säger: ”Nana, kolla din mail”. Fort som tusan kikar jag den och vad finns det inte där om en månads användning av Spotify från just Stas. Hon hade köpt en månad till mig för hon tycker själv att musik kan hjälpa en på traven om man känner sig nere. Hur gulligt som helst! Tack<3 Dessutom fick jag en Thomas Sabo-berlock till mitt armband innan jag åkte. Ett N som står för Nana och Nastasja. Så varje gång jag bär den känner jag där här hos mig.

 

 

Ytterligare en kär vän överraskade mig idag med att säga att hon har gått och köpt min parfym. Så nu känner hon mig varje gång hon använder den. På så sätt kommer jag ju inte vara så långt borta ifrån henne. Vem är då denna kära vän…? Jo, galna fucking Barret! Barret är en brud som man verkligen inte vet vad som kommer här näst. Det var vi två som stannade kvar ute längst på midsommar. Vi som gick hem mitt i natten, höga på glädje! Så nu är det bara på med min parfym så kommer jag tänka på dig.

 

 

Malin är en annan kär vän jag har. Vi har inte känt varandra så länge, men det känns som att vi har känt varandra i hela livet. En grym brud som gör mig glad! Tydligen så kommer det trilla ner något i mitt brevinkast inom snar framtid. Jag kan knappt börja mig på att få veta vad det är. Det finns ju ett talesätt som säger: ”Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge”. Däremot finns det ett annat som passar in lite mer på det här: ”Den som väntar på något gott, väntar ALLTD för länge”: Jag älskar överraskningar! Så detta kommer bli hur spännande som helst älskade Malin. En sak till som är värd att nämna, innan jag åkte fick jag också en berlock till mitt Thomas Sabo-armband av Malin. En fin fyrklöver som ger mig tur här på andra sidan jordklotet. Varje gång jag tittar på den Malin, känner jag din närhet här hos mig.

 

Jag har bara nämnt några vänner här ovan, så fortsättning följer…

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Malin

I love you Nana <3 sååååå mycket!

2010-09-02 @ 21:00:04
Postat av: nastasja

DU ÄR BÄST, NANI! <3 you

2010-09-04 @ 00:41:30
URL: http://nastasja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0