Coolt!

Vi vaknade upp hos Madde, ganska så trötta men mådde helt okej. Lite huvudvärk bara, så det var ju inga problem med det. Madde skulle ha sin stand up paddlekurs nu i morses så jag hängde med dit och så kom Emilia och Carro och mötte upp oss där. Solen sken och jag var trött, så det hade ju egentligen varit perfekt att ligga på en strand hela dagen och jobbat på brännan. Det är ett mycket krävande jobb. Haha! Istället drog vi tre; jag, Emilia och Carro till Universal Studios.

 

 

Universal Studios är verkligen något jag rekommenderar. Hur coolt som helst! Vi hade kanonväder med så det gjorde ju dagen ännu bättre! Vi åkte på en busstur som tog oss igenom olika inspelningsplatser. Vi fick inte komma in i någon lokal, men däremot fick vi åka in i området där de filmar Desperate Housewives. Jag har inte följt serien, utan har bara sett något avsnitt, men detta gjorde ju att jag blev sugen på att börja kolla på den ifrån början. Det coolaste med bussturen var då vi åkte in i en ”tunnel” och runt oss var det som en 3Dduk där de visade King Kong – där kan vi snacka coolt! Det kändes som att dinosaurierna skulle äta upp oss, gorillan skulle attackera oss, stenar kastades mot oss, vi skulle störta, ja det kändes som att vi var med i filmen och på utspelningsplatsen.

 

 

Något som verkligen skrämde skiten ur oss tre var House of Horrors. Fy fan säger jag bara! Jag har nog aldrig varit så skraj i hela mitt liv! Det var som Spökhuset/Gasten fast tusen gånger värre! Gestalterna var ruskigt bra utklädda och världsbäst på att skrämma folk med. Det är ju självklart att de tycker att det är extra skoj när man hoppar till och skriker hela tiden, så det var nog verkligen roligt att skrämma mig. Haha! De fick ju inte röra en, men de gick så nära dem bara kunde, vilket nästan var inpå en. Herrgud, vad skraj jag var!

 

 

Dagen var hur bra som helst på Universal Studios. Emilia var snäll och lånade ut sin kamera till mig eftersom min är sönder. Däremot tog hon med sig den hem för att ladda den. Sedan kan jag få bilderna så då kan jag allt ladda upp några bilder ifrån dagen.

 

Kvällen var supermysig! Vi var ett brudgäng; jag, Emilia, Carro, Madde, Kristine och Anniken hos Kristines värdmammas föräldrar för en filmkväll. När vi kom dit hade Lilian, frun, och de kära norskerna fixat massor med snacks. Vi drog då ner till deras megastora tv på nedervåningen för lite chill. Sedan kom pizzan som de hade beställt och vi satte på kvällens film. Det hade inte kunnat bli en bättre film – What Happens In Vegas med Cameron Diaz och Ashton Kutcher. Skitbra film!

 

Superdupermätta drog vi oss hemåt och nu ska jag nog titta på lite mer film innan jag ska sova. Mysigt! Ha det bra Sverige!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Men det fanns väl inte nån som är lika läskig som mig va ;)

2011-01-24 @ 13:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0