En inhoppad kontorsråtta

Ja, mormor kallade mig allt för kontorsråtta då jag var på kontoret för några veckor sedan och det med all rätt. Jag var ju faktiskt på ett kontor. Fast någon ost knaprade jag dock inte. Jag hade väl kanske gjort det om det funnit någon…

 

En lampa började lysa i bilen igår, någon som varnar för att bromsarna börjar bli slitna, och när min värdpappa fick höra detta i morses ville han att jag skulle möta upp honom vid hans kontor nere i Long Beach så att vi kunde lämna in krångelbilen (ja, jag tycker faktiskt att den krånglar lite för mycket) hos mekanikern. När vi hade lämnat in bilen fick jag hänga med till kontoret och hoppa in lite bakom diskem fram tills att bilen var klar för att hämtas upp. Istället för att svara i telefon fick jag plocka ner saker i köket i boxar och bära in dem till ett annat kontor. Det ska nämligen på lite ny färg på väggarna på kontoret så det är massor med saker som ska flyttas. Jag fick dessutom skura köksluckor på kontoret. Ojoj, vad skoj jag hade! Haha!

 

Long Beach

 

Sonen slutade tidigt idag ifrån skolan, och ska även göra det imorgon, så han var hemma när jag kom hem. Eftermiddagen bestod av att läsa den tredje boken i Twilightserien. Jag hade nästan glömt bort att jag höll på att läsa den så jag har lite att ta igen, men jag ska allt hinna med den innan jag åker hem.

 

Efter att jag hade kommit tillbaka ifrån att ha kört sonen till hockeyn, satte jag på Fired Up – en av de roligaste filmerna jag någonsin sett. Jag såg att den skulle visas, på någon av alla tusen kanaler, när jag zappade på tv:n häromdagen så jag passade på att spela in den. Grymt skoj! Har ni inte sett den – SE DEN!!! Det är ingen rekommendation, det är en ORDER! Haha!

 

Brudar, kommer ni ihåg när vi var i Elin lilla men mycket söta lägenhet och såg Fired Up?

 

Just nu lever jag i ett lyckorus. Dagarna som går tar mig bara närmre och närmre hemresa och jag är sååå glad! Något som däremot är lite tråkigt och jobbigt är att jag antagligen har fått ett ”löparknä”. Inte skönt! Jag som hade börjat komma igång med löpningen nere vid stranden så bra; förenade träning med lite solning – PERFEKT! Nu blir det nog till att springa på mjukare underlag hädanefter tills pappa har botat mig (känn ingen press). Haha!

 

Nej, nu blir det en snabbdusch och sedan titta klart på Walk The Line som jag påbörjade igår kväll. Natti Natti!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0