GRYMT!

Dagen springtur var verkligen vad rubriken säger – GRYM! Det var länge sedan jag kände att det var så lätt att springa. Kanske beror det på att konditionen börjar bli bättre. Jag har ingen aning, men det var hur skönt som helst. Jag och Emilia drog ner till strandpromenaden i Redondo beach för att ta oss en tur. Vår kära vän Madde berättade att varje tisdag, torsdag och fredag springer hon och vi vill ju inte vara sämre utan tänkte haka på den trenden.

 

Det var riktigt varmt nere vid stranden och svettig blev man. Gud ja! Till skillnad från de andra dagarna när vi har varit där nere, såg faktiskt havet ganska inbjudande ut idag. När vi hade vänt, och bara hade halva sträckan kvar, fick jag världen sug efter att bada. Jag kunde inte sluta tänka på det. Fick nästan lite smått abstinens… Svettig och go tog jag mig ett dopp i det stora blå (som de säger i Hitta Nemo) och njöt av det lite kalla vattnet. Åhh, vad skönt det var! Jag blev lagom nerkyld och det satt verkligen perfekt efter ett springpass. Det gäller ju faktiskt att passa på att bada i havet efter ett träningspass när man har den möjligheten.

 

 

Jag ligger nu och tänker på hur trött jag är och hur min kropp skriker efter sömn! Onsdag är det ju imorgon och det brukar innebära att jag kör dottern till hennes morgonträning, men den är inställd så det blir inget med det. Skönt tycker jag. Däremot blir det ingen sovmorgon för det, utan imorgon blir det turbo kick – GÖTT! Imorgon slutar dottern dessutom runt tio så då ska jag plocka upp henne i skolan. Jag tänkte faktiskt föreslå för henne att vi kanske ska passa på och se Flickan som lekte med elden om hon inte har så mycket läxor. Aja, vi får se helt enkelt.

 

By the way, jag fick ditt brev idag Sofie. Jag blir så glad i hela min blodepump! Älskar dig!

 

Nu säger jag GOD NATT på er!

 

 

I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: Sofie

Älskar dig med stumpen!

2011-01-20 @ 18:38:57
Postat av: marieke

Hej :)



Jag heter Marieke och hittade din blogg pa cc's sida. Jag ar nu fortillfallet aupair Annapolis men funderar pa att forlanga och vill da forlanga sa jag hamnar I LA eller sodra calif. Jag bara undrar hur livet som aupair ar dar? Vad jag ska tanka pa nar jag borjar med matcha med familjer?



Vore jattesnallt om du kunde svara

kram marieke

2011-01-21 @ 06:46:57
URL: http://maarieke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0