NYÅR

Tänk att vi har gått och fått ett nytt år. Som vanligt har jag lite svårt att fatta det. Precis som det var vid jul, att jag inte hade någon julkänsla, hade jag ingen nyårskänsla heller. Man kan ju nästan säga att jag börjar bli lite van vid att vara” känslolös”. Känslolös var kanske i och för sig fel ord, jag lipar ju var och varannan dag, men aja ni fattar vad jag menar.

 

Nyårsaftonens dag började med att jag skjutsade dottern till ishallen och så sov jag i bilen under tiden. Det var förbannat kallt den här gången! Jag låg och skakade trots att jag hade tre filtar…!

 

Jag och dottern drog sedan vidare till min värdpappas kontor för att hjälpa honom på hans kontor. Vi sorterade papper, bar boxar, kopierade papper, postade brev och dessutom svarade jag i telefon: ”Cammarano Law Group. This is Nana, how may I help you?”. Yes, så lät det när jag svarade i telefon. Haha!

 

 

När klockan slog sex kom jag äntligen iväg ifrån kontoret och brummade iväg mot Pasadena och Sabina. Hon hade hela huset för sig själv, så det var dör vi skulle fira in det nya året. Vi hade sagt att vi skulle vara där klockan åtta, men den var strax efter halv sju när jag kom upp, så jag satte mig på Starbucks med en kopp te och en tidning och myste.

 

Vi samlades alla hos Sabina och började laga mat. Vi lagade det mesta av maten och sedan fick vi tid till att fixa i ordning oss/göra oss Nyårsfina. Haha! Vi åt kanongod mat, drack gott, skålade in tolvslaget, fortsatte att dricka gott, äta god efterrätt, sedan somnade jag på en stol i köket helt utmattad!

 

 

The gang


Nyår var verkligen skitbra! Jag kunde inte fått det bättre här i USA. Det som jag tyckte kändes lite konstigt, och som kanske också gjorde att det var lite svårt att fatta att det var nyår, var att de var väldigt dåliga på att skjuta raketer. Jag tycker att det är något som hör till. Även om inte jag brukar göra det, så är det verkligen häftigt att titta på. Pappa sa däremot att det var förbjudet i Kalifornien, så det är väl en giltig förklaring till varför de inte sköt.

 

Vi vaknade upp dagen efter hos Sabina, jag med en fin huvudvärk. Vi slöade lite på hennes tak i solen innan vi traskade vidare mot lite mat. Kvällen avslutades med bio. Vi såg The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Jag gillade den skarpt! Sevärd!

 

Carro är söt



I'll see you soon then


Kommentarer
Postat av: DC

Måste jag säga att med en medelålders kvinnodräkt och de glasögonen skulle man inte kunna avgöra om du vore en kontorsassistent...........:)

2011-01-07 @ 22:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0