Det var en helg i december

 
Det nya året närmar sig med stormsteg. Jag vet inte riktigt om jag är redo för ett nytt år än. Det finns så mycket saker jag vill göra att jag ibland stressar upp mig själv, istället för att stanna upp, andas och NJUTA! Jag har verkligen blivit bättre på att bara vara, men jag har nog en liten bit kvar. Helgen som var, var verkligen en "njutarhelg". 
 
I fredags gick vi ut och åt på en malaysisk restaurang. Vi skulle bara gått ut för en middag, men det slutade med att vi gick ut och klubbade också. Halv fyra började vi röra oss hemåt, men jag och Filippa hamnade visst på efterfest...! En väldigt lugn sådan; spelade biljard och "fyra i rad". 
 
Efter en timmas sömn brummade vi hemåt och mötte sedan upp svenska järngänget, nere i Fremantle för lunch och fika. Kvällen spenderades hemma hos Klara som är ensam hemma under två veckor. Vi lagade supergod mat, åt lite för många pepparkakor med mögelost och pratade in på småtimmarna.
 

 
Söndagen bestod av julbak och poolhäng med den större svenska klanen; jag, Filippa, Jossan, Klara, Ellinor, Isabelle och Camilla. Ojoj vad gött det blev! 
 
Filippa jobbade på riktigt bra!
 
I Klaras hus fick julmusiken konkurrens av Håkan Hellströms musik. Ingen var gladare än vår kära göteborgare!
 
 
Snickerskaka
 
Rocky road
 
Självklart bidrog jag med franska chokladtryfflar. Jag gör dem varje år för j*vlar vad de är goda!
 
 
Trötta och slitna efter julbaket valde vi att avsluta kvällen med tacos. Vilken helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0