En stekhet julafton Down Under!

 
Tankarna och känslorna har varit lite upp och ner dem senaste dagarna. Även om jag inte längtar hem, så saknar jag er där hemma. Väldigt mycket! Speciellt lite extra så här under juletider. Någon direkt julkänsla är lite svårt att få i 35 graders värme. Ibland ännu varmare. Men jag hade en supermysig (läs skitvarm) julafton ändå. 
 
När jag vaknade på julaftons morgon hängde det en liten julstrumpa på min dörr. Tomten hade hittat ner hit till mig  med. Tack för det tomten! 
 
 
För att få ut det bästa av en varm och härlig julafton, så ska den börjas på stranden. Och inte på vilket sätt som helst, utan tillsammans med champagne och färsk frukt. Vilken tradition min familj har här! Den skulle jag nästan kunna vänja mig vid... 
 
 
Sötnosen Marley var lite trött och stoppade ner huvudet i sanden...
 
Yummie! Inte riktigt som en julskinkesmörgås va?! Jag föredrar detta - alla gånger om! 
 
Efter stranden rörde vi oss hemåt för lite vila och fix. Jullunchen bestod av grillade räkor och kyckling - supergott! Helt i min smak! Vi öppnade lite klappar och började fixa med julmiddagen. Svetten rann när jag stod vid spisen och stekte köttbullarna! Mindre charmigt...
 
God jul<3
 
Tomten kom på besök.
 
My hade dukat julfint ute. 
 
Ett perfekt julbord enligt mig - lagom mycket!
 
Ett kompispar till My och Christoffer, Petra och Tom, kom förbi med sin son Marley och med sig hade dem även Petras mamma Mi. Jag trodde att jag skulle sakna ihjäl mig efter dina köttbullar mormor, men som tur var så hade Mi gjort ett stort lass som var väldigt goda. Men självklart inte lika goda som dina mormor. Och pappa din Janssons frestelse - den är svårslagen och var saknad!
 
Godingen Marley
 
Vi satt ute ända in på småtimmarna. Så himla härligt har det blivit här nu på kvällarna. Förut kunde vi knappt sitta ute efter att solen hade gått ner, för det var för kallt. Nu kan vi sitta ute hela nätterna om vi så skulle vilja. Självklart hittade myggorna mig då jag glömt att smörja in mig med myggspray... J*vlar vad det kliar! 
 
En väldigt annorlunda julafton, men en väldigt härlig sådan!

Kommentarer
Postat av: DCC

En Jansson kan vi ordna när du kommer hem.

2015-01-02 @ 03:16:00
URL: http://nanabjornberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0