Melbourne - dag tre

 
Dag nummer tre i ordning började med ett besök vid Eureka Skydeck. En skyskrapa i Southbank som du kan åka upp 88 våningar i för att se ut över hela Melbourne. 
 
 
 
 
20 dollar fattigare och ett snabbt besök där uppe - fortfarande glad och lite fascinerad över storstaden!
 
Vi vandrade vidare upp mot stan och gjorde ett snabbstopp inne i en katolsk kyrka; St Paul's Cathedral. Även om jag inte är religiös/troende så tycker jag att kyrkorna har en viss lugnande känsla. Det är också oftast väldigt vackert där inne. 
 
 
 
God jul önskar Melbourne!
 
Som vanligt blev vi självklart fikasugna och i vår Melbourneguide hade dem just tipsat om ett väldigt bra macaronkafé; La Belle Miette... Det här var vi ju bara tvungna att kolla upp! Vi kom dit och det är verkligen ett så himla litet kafé. En stor fin disk, fylld med macarons, och två små bord där inne. Supergoda macarons och väldigt trevlig personal. 
 
 
 
Det finns nog ingen som missat den tragiska händelsen i Sydney. Det var överallt på nyheterna! Vi gick förbi Lindt´s kafé i Melbourne och jag fick en liten klump i magen när jag såg hur många det var som hade lämnat blommor, till folk dem inte ens känner eller har träffat förut. Väldigt fint!
 
 
Vi traskade vidare och åt en förbannat god pasta på Vapiano (yes, det finns tydligen i Australien med). Vi mötte upp två tjejer hemifrån, Cissi och Julia, för att glas på en väldigtr trevlig bar! Kvällen blev väldigt lugn med tanke på att dagen efter skulle vi upp tidigt och pensionär som jag är så är det ändå ganska skönt att sova i tid. 
 
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0