Sivans Osthandel

 
 
Mitt ute på den svenska vackra landsbygden, utmed en grusväg, ligger Sivans Osthandel - ett smultronställe utan dess like! Hit styrde jag, Malin och Mille bilen en solig sommardag i juni. Det var Malin som hade hört talas om ett det här stället, mitt ute i ingenstans, som serverade en gudomligt god ostbricka för 100 svenska riksdaler - och OM hon hade hört rätt! Inte ett moln skymtades på himlen och vi slog oss ner med var sin bricka i den gassande solen. 
 
 
Förutom kafé, driver dem en lanthandel där du kan köpa ost, deras hembakade bröd och knäckeböd samt diverse små goda saker. För att inte tala om deras himmelska praliner! 
 
Visst älskar man den lantliga inredningen, men ändå med en touch av en rustik känsla! 
 
 
Här hade jag kunnat handla för en hel kappsäck!
 
Allt här i korgen bakar dem själva - underbart!
 
Ost, ost, ost - för jävla gott helt enkelt!
 
Älskade fina vänner, Mille och Malin. 
 
Hit kommer jag återvända nästa sommar igen, för det är verkligen ett smultronställe. En perfektsommarutflykt tillsammans med dina nära och kära - och för min del tillsammans med två av mina absolut närmsta vänner. 
 

Kommentarer
Postat av: MalleC

Underbart va det minsann :D

2014-07-27 @ 23:12:06
URL: http://mallec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0