Color Run - The Happiest 5k

 
Som jag längtat och längtat och längtat efter denna dag! ÄNTLIGEN var 2 november här! Redan innan jag flyttade hit till Perth bokade jag mig en plats till Color Run - The happiest 5k in the world! Själva loppet är 5 km och du kan välja själv om du vill gå eller springa. Det var ca: 19 000 personer som deltog idag, det vill säga Ulricehamn*2. Loppet i sig går inte ut på att få bästa tid, utan du ska verkligen bara ha roligt! OCH herregud vad roligt jag och Jossan hade! Jag kunde inte sluta le.
 
Under loppet var det fem färgkontroller; blå, grön, gul, rosa och orange. Funktionärerna kastade ut färg över alla oss deltagare och vi fortsatte vår dans genom världens roligaste löparlopp.
 
Det var deltagare i alla åldrar. Gamla...
 
...som unga.
 
Reda för start, mitt i folkvimlet. 
 
"Because I'm happy. Clap along if you feel like happiness is the truth. Because I'm happy. Clap along if you know what happiness is to you."
 
När vi sedan kom i mål var det dags för The Color Run Party. Vi samlades alla vid scenen och hoppade, dansade och kastade färg runt omkring oss. Det kryllade av glada människor överallt och det var en enda stor folkfest! 
 
 
 
 
 
Superglada Jossan!
 
En snubbe skickades ut i gummibåt mitt i folkhavet och hoppades väl på det bästa; att han inte skulle sjunka. Med flaggan i ena had och GoPro-kameran i andra, flöt han runt på folkhavet.
 
 
 
Efter några timmar i Langley Park (parken där eventet hölls) var det dags att röa sig hemåt igen. DRÄNKT i färg! När jag sedan kom hem var det dags att försöka få bort all färg, som dessutom var ÖVERALLT på hela kroppen! Jag var helt lila i näsan... Fick skrubba min kropp med både diskmedel och tvål. Håret fick sig också en omgång, till och med två, med diskmedel samt shampoo och balsam. Till slut fick jag bort det allra allra mesta av färgen. 
 
Vilket avslut på helgen det blev!

Kommentarer
Postat av: DCC

Duscha ? Varför de? Frillan och masken var ju redan lagda och dessutom i olika färglager. Ser ju ut som den omtalade drinken regnbågen:)

2014-11-02 @ 23:23:20
URL: http://nanabjornberg.blogg.se
Postat av: Mama

Söta unge

2014-11-04 @ 18:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0