Att lyckas ta vara på dagarna

 
I helgen har jag hunnit med en hel del. Det har verkligen varit fullt upp, från morgon till kväll. I fredags kom jag ifrån jobbet lite tidigare och tänkte därför försöka fixa mig ett AUS-körkort så att jag slipper gå runt med passet i väskan.. Jag har redan varit där en gång tidigare, men hade då inte med mig rätt papper som krävs för ansökan (de är inte dåligt hårda här i Australien). Den här gången gick det inte heller. Nu hade jag med mig rätt papper (ÄNTLIGEN) men det var ett papper som hade ett för gammalt datum, så jag får ge körkortet en ny chans den här veckan. Förhoppningsvis tredje gången gillt...
 
Fredag fortsatte med att bra pass på gymmet och sedan spenderade jag kvällen hemma (barnvakt), tände ljus, lagade en supergod middag till mig själv och skypeade med mamma och pappa.
 
Spaghetti med parmesan, cantaloupe, körbärstomat, prosciutto och smörstekt sparris
 
Lördagen började väldigt tidigt! Jag hade satt klockan på 06.00 och tio mintuer senare var jag utanför dörren för att väcka kroppen med en löprunda. Det var en sådan där superhärlig morgon. Lugnt, stilla och solen var redan uppe. Mötte ett gäng härliga och morgonpigga motionärer, både på land och i vatten. Kanske en galen start på morgonen, men jag älskar det!
 
Lördagens aktiviter fortsatte med ett besök på en farmers market, häng i stan med Klara, Jossan och Filippa, grill med en hel hög svenska familjer i parken och sedan avslutade vi tjejer med en schysst utgång. Vilken dag!
 
Söndagen var väl kanske desto lugnare, med all rätt. Jag och Jossan var ändå ute och långpromenerade och fick ihop en runda på totalt 1,5 mil. Vi mötte upp Klara på vårt favoritställe - il cibo - nere i Freo på en för jävla god lunch! 
 
il cibo - absolut bästa stället här hos mig! 
 
Att få promenera utmed floden i den härliga vårsolen (svensk sommar), blicka ut mot det glittrande vattnet i hopp om att få se delfiner, skåda de vackra båtarna som ligger förtöjda vid bryggorna, fantisera om att själv bo i ett av dem lyxhusen som ligger precis utmed floden - det är balsam för själen det. 
 
 
 
Kvällen var väldigt väldigt lugn - ingen större energi i min kropp. Jag taggar redan för nästa helg och tänker på vad man ska hitta på. Ibland är det lite svårt att leva i nuet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0