Det var en dag på stranden...

 
Flera dagar i veckan har jag lyxen att få vakna till klarblå himmel. Dessa dagar blandas ibland ut med ett typiskt svenskt höst- och ruskväder. I lördags, var det en sådan där fin dag och direkt visste jag att jag ville vara ute hela dagen lång och bara njuta. Sagt och gjort åkte jag, Jossan och Klara till Leighton Beach och hängde där några timmar. Det fanns inte ett enda moln på himlen så det var bara till att slå sig ner på sin handduk och låta solens värme stråla över en. 
 
 
 
Känslan att få komma till havet och spendera tid där är alltid något som jag kommer uppskatta. Energin bara flödar i min kropp och jag blir mer harmonisk i min själ. Efter någon timme eller två på stranden var det lunchdags och där satt vi, mitt i solen, och jag åt en supergod pizza och släckte törsten med en iskall öl - livet kunde inte bli så mycket bättre i det läget. Speciellt inte när jag dessutom hade trevligt sällskap i form av Jossan och Klara. 
 
 
 
Svenskar som vi är så badade vi, så klart! Det hör till! Personligen har jag väldigt svårt att greppa och förstå hur varmt det faktiskt kommer bli sedan när sommaren väl är här. Jag tycker att vädret duger fint som det är just nu, runt 30*C och lätt vind. Men nej då - temperaturen kommer att stiga! Och inte så lite heller... 
 
 
Eftermiddagen avslutades med lite mys vid floden tillsammans med våra härliga familjer. Allt detta toppades med att vi skymtade några delfiner en liten bit ut i vattnet. Sedan var det dags för hemfärd för att förbereda sig för en riktigt rolig utekväll. Helt färdig stupade jag i säng och klockan slog 04.00...! Söndagen var därför ganska lugn. Fördrev den med några (ganska många) SATC-avsnitt, lunch på favoritkaféet il cibo med Jossan och sedan skype med bästa Emilia. 
 
Den här helgen har verkligen varit en av dem bästa! 

Kommentarer
Postat av: Nastasja

Hur fin dag?! Pizzan + ölen i solen ser drömsk ut <3

2014-10-08 @ 00:38:36
URL: http://nastasja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0