Picknick deluxe i den kalla vinden

 
I fredagseftermiddag/tidig kväll tänkte vi, ett gäng svenska tjejer (jag, Jossan, Klara och Olivia), mötas upp för att njuta av en mysig picknick i solnedgången på Cottesloe Beach. Vi hade alla med oss lite olika saker; filt, musikhögtalare, vin, ost, kex, choklad och vindruvor. Detta skulle helt enkelt bli en superhärlig kväll. 
 
Tyvärr missade vi solnedgången med bara några minuter men vad gjorde det när vi hade så mycket godsaker med oss. Jag och Jossan var alldeles för hungriga för bara godsaker, så vi köpte med oss ett paket Fish & Chips (första gången för mig) och tog med oss det ner till stranden. Jag kan väl inte direkt påstå att det var något som jag kommer äta varje helg - friterat, friterat och återigen friterat - men ska du äta just Fish & Chips så är det just vid solnedgången på stranden i Cottesloe. 
 
 
Vi bredde ut filten i den iskalla vinden och jag tänkte att här kommer vi aldrig kunna sitta någon längre tid. Vi hade stranden så gott som för oss själva. Delade den med våra fiskmåsekompisar. VIPS, så hade det gått några timmar och traskade upp till Cottesloe´s Beach Hotel för ytteligare något glas. En mycket trevlig kväll även om kylan hade gått ändå in i ryggmärgen...
 
 
Klara och Jossan var nog också ganska nöjda med kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0