Swan Valley

 
Gårdagens utflykt kommer jag leva väldigt länge på! Famlijen pratade tidigare i veckan om att de kanske skulle åka till Swan Valley och åka runt bland lite olika trevliga ställen. Ställen som bland annat skulle innehålla ost, vin och choklad. Det gick verkligen inte att missa detta, så klart jag ville följa med!
 
Den mäktiga vita påfågeln på The Animal Farm.
 
Första anhalt var en animal farm där vi mötte upp Jossan och hennes familj. Där fick tjejerna gå runt och klappa och mata dem olika djuren som fanns där; kaniner, ankor, papegojor, kalkoner, grisar, åsnor, getter med mera. 
 
 
Nästa anhalt var The Cheese Barrel. Åh herregud säger jag bara! Rena rama paradiset! En ostrestaurang. Vi beställde in två olika ostbrickor som vi vuxna delade på. De innehöll bland annat Brillat Savarin, Taleggio, Cheddar, Manchego, Gorgonzola och Marcaire. Till detta dracks det ett glas vin eller ett glas bubbel. Svårslagen lunch!
 
Finns det något godare än en ostlunch?! Inte enligt mig!
 
Tredje anhalt på vår Swan Valleytur var Whistler's Chocolate Company. Choklad, behöver jag säga något mer... Gick runt där bland deras mysiga hyllor och drömde mig bort. Smakade på lite choklad och fudge. Alldeles för gott! Jag köpte självklart med mig lite gottigheter hem.
 
Supergulliga gamla mjölkkannor med chocolate chips. En rolig "gå-bort-gåva". 
 
Fjärde och sista stoppet för dagen var på Lancaster där vi provsmakade lite olika viner. Drack bland annat ett superb vitt vin; somrigt, fräscht och krispigt. Ångrar mig så klart att jag inte köpte med mig en flaska hem. Tur är att det stället finns kvar och att vi tjejer (jag, Jossan, Filippa och Klara) pratade om att ganska snart åka på en egen Swan Valleytur. 
 
Lancaster - ett skjul mitt bland vinrankorna. Ett lite "hippare" vinprovningsställe. 
 
Det bästa med att åka runt så här som vi gjorde är att på de flesta ställena är det gratis smakprovning. Det tackar man inte nej till! Som sagt, den här dagen kommer jag leva länge länge länge på. 

Kommentarer
Postat av: Nastasja

MEN vad gott! Ostbrickorna ser ut att varit to die for!

2014-10-26 @ 17:03:02
URL: http://nastasja.blogg.se
Postat av: DCC

Vi måste nog kanske förlänga tiden!

2014-10-27 @ 10:31:07
Postat av: MalleC

MEN JAG VILL HA OST!!!

2014-10-27 @ 18:01:05
URL: http://mallec.blogg.se
Postat av: Storhäxan

Vilka mysiga ställen det finns. Ser ut som att du inte gör annat än äter och dricker gott :).

2014-10-27 @ 18:02:52
Postat av: Barret

Ostlunch måste vara det bästa jaaaaaaa :D totally agree <3

2014-10-28 @ 23:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0