6 dagar i Sverige 2.0

 
Dagarna i Sverige var verkligen hur bra som helst! Kunde inte blivit bättre. Jag hann med att träffa väldigt mycket härligt folk. Människor jag bryr mig, från topp till tå. (Och som förhoppningsvis bryr sig om mig tillbaka... Hehe!) 
 
De hade en hel del äpplen hemma ifrån deras egna träd så jag bakade en sjuhelsikes massa muffins! Och vet ni vad? De smakade himmelskt gott! Stek äpplena i smör, kanel och socker. Blanda med vanlig naturell muffinssmet och klicka ut i formar. Avsluta med att strö över lite crumble (smuldeg) innan du skjutsar in dem i ugnen. Grädda dem gyllenbruna och njut. 

Nana, hon kan hon. 
 
Begravning.
Solen sken så vackert i Årjäng. Farmor hade beställt riktigt fint sensommarväder. 
 
Begravningskvällen avslutades med grill hos min faster. Att rasta hunden blir mycket roligare med ett glas vin. 
 
Mamma, pappa och jag älskar att äta/fika ute i naturen och detta var något jag ville hinna med under min vistelse i Sverige. Vi packade picknickkorgen med lite olika gottigheter och tog med oss en engångsgrill och styrde bilen mot den vackra Marbäcksviken. Självklart fick Cosmos följa med. Engångsgrillen var inte riktigt med på våra noter, men allt går att lösa med lite tändvätska. Grilladkorv med bulgursallad och yoghurtsås lyckades vi få ihop till lunch. Visst smakar allt mycket bättre om det äts ute i naturen? Det står i alla fall jag fast vid. 
 
 
 
 
 
 
Tack alla för dessa fantastiska dagar!

Kommentarer
Postat av: Daddy cool

Vi hade minst lika härligt som du när du var hemma i Ulricehamn. Mormor har fått smaka på muffins.senast igår. Tack Nana

2014-09-22 @ 09:40:13
URL: http://nanabjornberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0