Subiaco - Farmers Market

 
Helgerna är väl något som vi alltid har levt för. Oavsett om du har jobbat eller inte. Just själva ordet helg har en härlig klang kring sig och alla ser fram emot den! Själv har jag har alltid längtat efter helgen! När man gick i skolan längtade man efter lördag och söndag bara just för att det inte var någon skola under dem dagarna. När man sedan började jobba, var man oftast ledig under helgen. Förutom under alla dem år som jag har extrajobbat på kaféer... Även om du kanske har jobbat en hel dag under helgen, är du fortfarande lika sugen på att hitta på något roligt under helgen. 
 
För några helger sedan var jag, Jossan och Filippa i Subiaco på deras farmers market. Jag ÄLSKAR allt som har med marknader att göra! Grönsaker och frukter i alla dess färger, bröd, bakverk, sötsaker, spännande drycker, matsånd och ibland hantverk - ja allt möjligt helt enkelt! 
 
Inget kommer nog aldrig någonsin slå den farmers marketen som jag och Malin sprang på i San Fransisco, men Subiaco's var ändå helt okej. Jag, Jossan och Filippa köpte var sin färskpressad juice och traskade runt bland alla stånd. Sedan slank även en nutellacrêpe ner och rundan kunde ju inte avslutas innan jag hade köpt med mig lite olika macarones ifrån den franska killen som brukar stå inne i stan. I'm hooked! Dem är så j*vla goda!  
 
 
V.A.C.K.E.R.T
 
Hur vackra är inte morötterna?! Det är så här jag drömmer om att kunna gå och handla mina råvaror - på en farmers market. Än så länge har detta konceptet inte slagit igenom i Sverige, men kanske så småningom. Fram tills dess får jag väl leva på de platser i världen där det är vanligt. 
 
Ett mål jag har, eller det kanske mer är en rolig grej, är att jag ska försöka besöka de flesta farmers markets som finns i områdena kring där vi bor i Perth. Än så länge har jag bara varit på två, så jag har några att beta av under det närmsta året. 
 
Vad jag älskar helg - den är helig! (Nu lät jag nästan lite religiös...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0