En finfin helg

 
Tänk att Björnligan redan hunnit vara här en hel vecka.. Vart tar tiden vägen?! Jag förstår verkligen inte! Det gäller att passa på att njuta av varje liten minut. Jag vill även hinna med att visa dem det allra bästa (enligt mig själv), och då kan det ibland vara svårt att välja ut vad. Dem är här i två veckor, men det är ändå en ganska kort tid när Perth och dess förorter har förvånansvärt mycket att ebjuda. Jag gör mitt allra bästa!
 
Efter att vi hade fått i oss frukost hemma sturde vi bilen mot Subiaco - Subi Farmers Market. Vi strosade runt, provsmakade, suktade efter gottigheter och passade även på att handla lite frukt och grönt. 
 
 
 
Jag älskar verkligen farmer markets! Jag önskar att jag fick handla all min mat på det sättet. Fint, färskt, närodlat, lite nya roliga grejer. Det känns så äkta på något sätt. Jag hoppas hoppas hoppas att konceptet kommer slå ned som en bomb i Sverige. Då ska jag stötta till hundra procent! 
 
Här hos oss är frukostkulturen väldigt stor. Det vill säga att det är väldigt vanligt att du går ut och äter frukost. Under dessa månader som har gått har jag ändå lyckats testa lite olika ställen. De flesta väldigt bra! Mitt allra allra allra bästa ställe är - Bib & Tucker. Frukosten är otroligt fin! Inredningen är på topp! All serveringspersonal är supertrevlig! Utsikten går inte av för hacker heller...
 
 
Äggviteomelett med fetaost - så jävla god!
 
Tydligen är det en väldigt stor skogsbrand en bit söder ner. Lagom tills vi ska åka. Fast det verkar inte direkt vara några problem för oss som bor lite längre upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0