Let's go Wildcats, let's go!

 
Vi i svenska klanen (som består av mig, Filippa, Klara och Jossan) har bestämt att vi alla ska ha var sin dag då vi får helt bestämma vad vi ska hitta på tillsammans. Vi kände det efter att vi hade varit här ett par månader att allt blev lite samma sak hela tiden. Vi jobbade under veckorna, träffades på något fik och på helgerna festade vi samt hängde på stranden. Allt gick för mycket på repeat helt enkelt. I fredags var det Filippas dag. 
 
Vi hade fått lite instruktioner sedan tidigare. Vi skulle befinna oss i stan runt 18.00, lite halvschysst klädda och redo för något som vi aldrig skulle kunna gissa vad det var. När vi möttes upp allihopa slängde Filippa fram ett gäng biljetter. Vi skulle gå på basket...! Det hade jag ALDRIG kunnat gissa! Så j*vla roligt! Speciellt eftersom jag aldrig har varit på basket tidigare. Den här kvällen var det Perth Wildcats som spelade mot ett lag ifrån Cairns. Hela stan var full av folk klädda just i rött (Wildcats färg), små som stora. 
 
 
Vilken stämning det var! Verkligen superhäftigt! Jag kan fortfarande inte förstå att jag inte var på någon basketmatch då jag bodde i LA, men men, nu har jag fått gå på en i alla fall så det var ju tur! 
 
 
Dem hade en hel del olika pausunderhållningar under matchens gång. Någon tävling, lite konster, dansare, men det bästa av allt, var när det kommer in en dinosaurie springandes. Den såg väldigt verklig ut uppifrån oss som satt nästan högst upp...
 
Vi hade turen om att få vara med om en seger för våra goa Wildcats. När matchen väl var slut gick vi till två olika barer för att ta något glas. En riktigt trevlig kväll. Tusen tack för detta Filippa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0