Att lyckas välja rätt

 
Den här veckan är jag själv hemma för familjen är på Bali. Det är väldigt tomt utan dem, men också lite skönt. Jag saknar att bo själv. Ganska mycket faktiskt. Tycker att det är väldigt skönt att ha utrymma för mitt lilla egna liv. I början när jag kom hit till Perth var jag lite nervös, just av den anledningen att jag skulle flytta in hos någon, men det har funkat hur bra som helst! Tror inte att jag hade kunnat hamna på ett bättre ställe. 
 
Den här veckan ser alltså väldigt annorlunda ut mot vad dem brukar göra. Det känns lite som att jag lever som en hemmafru, fast utan familj. Haha! Fixar och donar här hemma, åker till gymmet, äter gott och träffar vänner. Det är OTROLIGT lyxigt att kunna åka till gymmet mitt på dagen när det knappt är någon där. Det är nästan så att jag börjar vänja mig vid det, och det är i och för sig inte bra, för snart ska jag tillbaka till de vanliga rutinerna igen. 
 
 
Jag tänker väldigt mycket, på allt. Nästan hela tiden. Det är som att min hjärna går på högvarv emellanåt, eller jag kanske borde skriva dagligen. Det kanske är lite extra mycket nu när det snart börjar bli dags för att (förhoppningsvis) välja plugg till hösten. Jag vill verkligen lyckas välja RÄTT. Men vad är RÄTT beslut?! Är det här RÄTT för mig?! Är det RÄTT för framtiden?! Är jag RÄTT person för det?! Jag är nog rädd för att välja FEL... Finns det egentligen något RÄTT eller FEL när det kommer till en sådan stor sak som din framtid? Nej, jag tror inte det. Det enda jag kan göra är att TESTA mig fram så får jag se om det blir bra eller inte. Det tycker jag verkar lite skrämmande men det är så det är. 
 
Jag är ett stort fan av Amanda Schulman och Hannah Widell. Lyssnar på deras podcast, följer dem på Instagram och tittar på deras program Ett härligare liv. Just idag sa dem en så bra sak, ett citat ifrån en av deras böcker, som dem har fått höra sedan dem var små:
 
"Det bästa med livet är att man får ändra sig,
och sedan får man ändra sig igen."
 
Det är så jag ska börja tänka. Det gör ingenting om det inte blir bra ifrån början. Jag kan ändra mig hur mycket jag vill. Det kommer lösa sig. Allt blir bra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0