Ett härligare liv

 
Jag MÅSTE bara visa er en underbar sak jag fick vara med om på min morgonpromenad. Jag vaknade tidigt och gav mig ut på en lugn och skön promenad. Solen sken, fåglarna kvittrade och vattnet låg alldeles stilla.
 
Jag går nästan alltid samma runda. Bara för att den är så himla härlig på något sätt. Precis utmed floden, vid alla båtar och fina hus, där går jag mina lilla promenad. Den råder ingen stress. Jag behöver inte gå fort. Jag försöker bara suga in av allt det goda och njuta av stunden. 
 
Rätt som det var kom det en äldre man som körde förbi mig i sin permobil. Härligt tänkte jag. Här kommer en äldre man som antagligen har svårt att gå, men han vill ändå njuta av det härliga vid floden. 
 
Jag traskade vidare och såg sedan hur han stannade permobilen lite längre fram, vid en mysig badplats för att ta sig ett morgondopp. Hur härligt är inte detta?! Jag blev alldeles varm inombords. EXAKT SÅ vill jag också leva mitt liv när jag blir gammal. Jag vill leva ett härligare liv. Tack du fina gamla man för att du visade mig ett man kan alltid leva ett härligare liv! 
 
#etthärligareliv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0