Hillarys Boat Harbour

 
Jag har lyckats dra på mig en jädra förkylning igen! Det är nog inte bra att vara ute och flyga så som jag gjort dem senaste veckorna.. Haha! Blir ALLTID sjuk efter jag har varit ute och rest! Svullna öron, halsont så jag knappt vill svälja, gråter på halvtid, nyser 711 gånger om dagen - MEN det börjar bli bättre! 
 
Igår, lördag, styrde jag och min goa göteborgare Klara bilen upp mot Hillarys Boat Harbour för att få njuta av lite sol, hav, båtar, bryggor och klippor. Där har vi verkligen något gemensamt. Vi var inte ensamma om att åka till Hillarys. Körde runt i säkerligen en kvart efter en parkering. Vi höll på att ge upp och åka någon annanstans men då, då kom en ängel gåendes, sänd ifrån himlen, och skulle ge sig av - TACK! 
 
Vi klättrade ut på den klippiga piren och bara njöt av det vackra...
 
"Jag hade en gång en båt. Med segel, ruff och köl."
 
Här trivs jag som allra bäst!
 
En skogsbrand härjar här i närheten. Lite otäckt men vi är bra skyddade där vi bor, så bli inte oroliga! Bränder är väldigt vanliga nu så här års tid. 
 
Hillarys - my happy place!
 
När vi satt längst ut på piren såg vi en superfin strand som vi inte sett tidigare. Den låg gömd norr om alla båtar och sjöbodar. Innan vi skulle åka hem åkte vi dit för ett dopp i det turkosa vattnet. Det var otroligt vackert! Knappt något folk heller, så hit får vi åka fler gånger och bada istället för att åka till dem stora stränderna där det ALLTID är proppat! 
 
Någon blev visst lite trött...
 
"Oh vilken härlig dag
Lalalala lalalalalalala"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0