M A N L Y

 
Oj jag vet inte riktigt vart jag ska börja berätta om vår underbara utflykt till det fabulösa Manly. Vi hade fått rekommendationer ifrån flera håll om att vi så gott som var "tvungna" att ta en färja över till Manly. Vi visste inte riktigt vad vi hade att vänta oss, men vi hoppade på en färja som tog ca 40 minuter (vi gjorde några stop på vägen) och detta kom till att bli min favoritdag i Sydney, utan tvekan!
 
Klarblå himmel och jag fick åka båt - dagen började på allra bästa sätt!
 
Förlåt för alla båtbilder, men den här var så himla fin så jag var bara tvungen!
 
Vi kom iland med färjan och visste väl inte riktigt vart vi skulle ta vägen så vi strosade upp mot "shoppinggatan". När vi kommer dit upp får jag en känsla i hela kroppen som skriker: "JAG HAR HITTAT HEM". Det påminde så otroligt mycket om ett av mina favoritområden i LA, nämligen Huntington Beach. En avslappnad och härlig surfstad. Det kan inte bli så mycket bättre. 
 
 
 
Vi hade googlat oss till att det svenska kaféet FIKA skulle ligga i Manly så det var också ett självklart stop. Vi kom dit och blev direkt möta av leende svenska tjejer. Lite kuligt tyckte jag!
 
Kanelbullen var så j*vla god! Var påväg att köpa en till men hejdade mig i sista stund... Haha!
 
Strandhäng på Manly Beach. 
 
Efter några timmar på stranden tröttnade vi och gick tillbaka mot shoppinggatan för att titta in i alla surfbutiker som fanns där, säkerligen en tio stycken.. Det fanns så mycket fint jag vill ha men ack nej! Vi gick sedan vidare till en liten mindre strand där vi somnade båda två, jag och Jossan, och doppade oss emellanåt innan vi placerade våra rumpor i brasseliknande stolar på en uteservering och bara njöt av livet!
 
Vi köpte mexikanskt och satte oss på kanten för att njuta av solnedgången. 
 
Klockan gick alldeles för fort och helt plötsligt började den närma sig åtta och då gick sista färjan tillbaka. Vilken underbar dag! Jag fick sola, bada, äta gott och åka båt TVÅ gånger. Jag kunde inte fått en så mycket bättre dag. 
 
 
Jag säger bara en sak - Manly - där skulle jag kunna bo!

Kommentarer
Postat av: MalleC

vi flyttar?

2015-01-09 @ 22:43:23
URL: http://mallec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0