Perth

 
I början av min tid här i Perth kunde jag verkligen INTE förstå varför alla som bodde här älskade Perth så himla mycket...?! Jag förstod inte vad det var som var så speciellt med själva staden och dess förorter. Varför ville dem bo här?! De som inte var härifrån men som hade bosatt sig här, sa att det var kärlek vid första ögonkast. Yeah right?! Det höll jag verkligen INTE med om! HUR?!
 
För några veckor sedan, efter att jag och Jossan först hade varit i Melbourne och sedan Sydney, ville jag flytta dit. Framförallt till Melbourne. Städerna hade så mycket mer att erbjuda. Tyckte jag. I alla fall då. Nu, några veckor sedan, har jag ändrat uppfattning. HELT OCH HÅLLET! Jag älskar Perth! Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo här, om det inte hade varit för att solen är så stark. Det mesta finns här. Jag älskar livsstilen människorna har här. Den är så avslappnad, härlig och enkel. Ibland kanske lite för avslappnad. Men hellre det än tvärtom. Perth känns som hemma. Det är kärlek. Det tog kanske ett tag, men det är kärlek. 
 
 
Människor pratar ofta om just skylines; att Londons, New Yorks eller någon annan cool stad har så häftig skyline. Perths är inte dålig den heller! Speciellt inte när jag får möta upp mina tjejer på picknick i Kings Park, prata om livet (bland annat vad våra framtida barn ska heta...) och får ha den här vackra utsikten. Det är i stunder som dessa som jag känner att jag inte vill att det ska ta slut. Jag vill stanna tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0