The amazing Rottnest Island

 
Förra veckan tog vi, Björnligan, färjan ut till en ö som heter Rottnest Island. Jag har bara hört gott om detta resmål sedan jag flyttade hit till Perth och har alltid tänkt att jag ska åka dit, men det har bara inte blivit av. Sedan när det dessutom blev klart att Björnlligan skulle komma hit sparade jag denna trip tills nu så vi kunde göra den tillsammans. 
 
Vi hade packat matsäcken med goda frukostmackor som vi njöt av så fort vi kommer över till ön. Tänk att få äta frukost till den här utsikten varje morgon...
 
På Rottnest finns det inga bilar. Självklart finns det vissa undantag, som till exempel ambulans, men annars är det bilfritt. Så det enda sättet att ta sig runt på ön är antingen med cykel eller så kan du åka deras turistbuss. Det bästa sättet att ta sig runt är just med cyklar för då kan du stanna precis när du vill. Det finns otroligt fina badstränder... Så efter mycket om och men, speciellt ifrån syrran, gav vi oss iväg. Snygga som faaaan i våra cykelhjälmar (lag på det här).
 
 
Daddy Cool 
 
 
Efter att ha cyklat en bit var det äntligen dags för ett dopp i det blå! Så svalkande och så skönt! Jag passade även på att snorkla runt i reven bland alla fina fiskar. 
 
 
 
P.A.R.A.D.I.S
 
Vi trampade vidare - backe upp och backe ner. Svetten rann men ack så härligt!
 
Åt lunch till den här fantastiska utsikten. Snacka om lunch with THE view!
 
Tiden började rinna iväg och det var dags att börja bege sig tillbaka mot färjan. Jag passade på att stanna lite tiitt som tätt bara för att få lite goa bilder på Björnligan. Självklart var jag snabb som blixten på att cykla ikapp dem!
 
Rottnest Island har fått sitt namn ifrån en viss typ av djur som lever där ute, nämligen quokkan - råttornas näste. Det är ett pungdjur i familjen kängurudjur och den enda arten i sitt släkte. Jag tycker att dem ser ut att vara en blanding mellan råttor och kängurus. Vi tog ner lite gröna blad ifrån träden och matade dem. 
 
Så söta!
 
Tack för en fantastisk tripp Rottnest Island. Du är fantastisk på alla sätt och vis. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0