Tre dagar i lyx

 
Björnligan hade väl kanske inte så många krav på sina resa här nere, men ett som dem hade var att vi skulle åka söderut till Margaret River. Jag är inte den som bangar, självklart ville jag följa med på en sådan härlig "utflykt". 
 
Efter några timmar i bilen en vanlig onsdag, en och en annan kissepaus samt en snabblunch på Donken anlände vi ner till Margaret River. Mamma hade bokat en jättefin lägenhet som hörde till Margarets Beach Resort. Det ligger en liten bit utanför själva "byn", men oj oj oj vad fint det var! Vi lämnade bagaget och tog sedan bilen in till Margaret River för lite handling inför kvällens middag. 
 
Onsdagskvällen bestod av lite lattjolajban i solnedgången, supergod mat och gott vin, yatzy samt ett väldigt trevligt sällskap. 
 
 
 
Fick njuta av solnedgången ifrån vår balkong...
 
Efter en jobbig löptur, frukost hemma gav vi oss iväg för en supertrevlig dag. Jag hade märkt ut några olika ställen som vi skulle hinna med att besöka, samt några nya. Första stoppet var Vasse Felix - en vingård i hög klass! Där smakade vi på fantastiskt goda viner (för er som inte visste det är det gratis...). Ett väldigt gott bubbel fick följa med oss hem. Dessutm fick vi smaka på ett 90 dollarsvin som inte var att leka med. Tur att jag har sådana bra föräldrar som inser att det verkligen var värt att lägga pengarna på det och därför köpte dem den också... 
 
Vasse Felix
 
 
Schysst inredning på toaletterna. 
 
Syrran som är ett chokladmonster utan dess like, bestämde att nästa stopp var Gabriels Chocolate. Ett mysigt litet ställe med väldigt trevlig personal. Chokladen vi fick smaka på gick inte av för hacker heller! 
 
Gabriels Chocolate
 
Så vackert. Så grönt. Så lummigt. 
 
Nästa stopp var på ett av mina favoritställen, nämligen Vasse Virgin. Det är en olivodling som har allt möjligt i sin gårdsbutik; tvålar, kropp- och hudprodukter, olivoljor, oliver, tapenader med mera. Det fanns en hel del gott att smaka på, det kan jag lova!
 
Vasse Virgin
 
 
Kärlek
 
Jag tog med familjen ner till Yallingup Reef för att visa dem hur otroligt vackert det är där nere. Vi började allt bli lite småhungriga så vi tog en snabbis och sedan var det lunchdags i Dunsborough. 
 
Yallingup Reef
 
Så små och söta. 
 
Efter en ganska intensiv dag med många trevliga besök på diverse olika ställen avslutade vi kvällen hemma med en supergod laxpasta och ett glas bubbel. En förbannat fin dag!
 
Jag och den övriga delen av Björnligan har inte riktigt samma dygnsrytm. Jag vaknar tidigt och vill gärna kicka igång dagen så fort som möjilgt, men riktigt så funkar inte dem andra. Innan dem andra hade vaknat på fredagen gav jag mig ut på en liten promenad och passade även på att fota lite i området där vi bodde. Otroligt vackert! Kändes nästan lite som att här hade jag kunnat stanna i en evighet...
 
Promenad till den här utsikten. Nästan som att promenera utmed Åsunden hemma i Ulricehamn...
 
Efter frukosten packade vi ihop allt, lastade bilen och svängde förbi Surfers Point för att fota lite, men mest bara njuta av hur vackert det är.
 
Surfers Point
 
Syrran har alltid kameran nära till hands. Eftersom hon så gott som vägrar vara med på kort får jag passa på när hon själv är upptagen med att fota. 
 
 
Andra stopp blev på Laurance. Det är också en vingård, lite franskinspirerad, som har sin provsmakning i deras restaurang. Vi var där lagom i tid till att dem öppnade, men det var inte någon som var så sugen på att dricka vin, så vi gick mest bara runt och tittade. 
 
Laurance
Giter jag mig i Australien vill jag ha min middag just här på Laurance. Jag vill ha ett sommarbröllop där jag ska gå ner för stentrappan, klädd i vitt innan jag möter mannen i mitt liv och tar hans hand. Jag förstår verkligen att det är väldigt populärt att ha sitt bröllop här med tanke på hur fint det är.
 
Bilen brummade vidare mot en ny vingård som hette Happs. Mamma hade sett detta på en broschyr och ville verkligen dit. Det låg väldigt mysigt, mitt ute i skogen, i en grön oas. Dem hade 37 olika viner att smaka på men vi nöjde oss med tre... 
 
Happs
 
 
Vi hade sett ytterligare en broschyr ifrån ett ställe som hette BushShack Brewery som ksulle vara ett lite hippare ölbryggeri som försökte använda sig av återvunnit material och så vidare. Det låg mitt ute i ingenstans (vi missade till och med ställer när jag körde förbi första gången) och det var lite halvschabbigt, men det var väl deras grej. Roligt var att dem hade väldigt många olika öl, speciellt smaksatta. Vi delade på en ölbricka där vi bland annat smakade på chiliöl, chokladöl och citronöl.
 
BuschShack Brewery
 
 
Vi gjorde ett snabbstopp på vackra Wise. Det är en otroligt fin utsikt härifrån men jag föll för utemöblerna!
 
Vi lunchade på Eagle Bay - inte dåligt fint här heller.
 
Det allra allra sista stoppet för denna resa gjordes vid Bunker Bay. Det är en av dem finaste stränderna jag någonsin skådat! Tyvärr hann vi inte bada, klockan rann iväg, men jag ville bara visa dem den här stranden. PARADIS. 
 
Bunker Bay
 
 
Vi hade tre fantastiska dagar tillsammans nere i Margaret River. Jag hade gärna stannat längre, och det vet jag också att det är jag inte ensam om att tycka. Vi fick också se massor med kängurus. Tur för mig. Jag som har varit nere två gånger tidigare men inte lyckats se någon, flrutom en som låg död vid sidan av vägen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0