Cairns

 
Så fort vi anlände till Cairns, vårt sista stopp, blev det ett väldigt kärt återseende. Vi träffade Klara och Agnes! Så himla roligt! Vi hann prata igenom dem senaste veckorna sedan vi sist sågs på två timmar innan det var dags för tjejerna att dra vidare mot Bali.
 
Åh vad jag längtar tills vi ses i Sverigen igen! 
 
Cruze - det trevligaste kaffestället jag någonsin varit på! Personalen där inne, går inte ens förklara hur bra dem var! Man kan verkligen säga att dem jobbade på rätt ställe. Jossan som köpte kaffe fick välja själv vilken böna hon ville ha och så malde dem på en gång just för hennes lilla kopp. Fantastiskt!  
 
Cairns bjöd i början på ganska tråkigt och grått väder men vi hängde inte läpp för det. 
 
Mitt emot vårt hostel låg det ett Paleokafé och vi var där både en och två gånger. Detta är en chokladkaka som bara smälte i munnen...
 
Först blev vårt fallskärmshopp i Mission Beach inställt, på grund av dåligt väder, men vi blev uppskrivna på ett väntelista för att få hoppa i Cairns samma dag istället. Vi hade alltså ingen aning om vi skulle få hoppa eller inte. Efter lunch fick vi ett samtal ifrån dem som undrade om vi var redo att bli upphämtade om 40 minuter - TJOOHOOOO! ÄNTLIGEN! Jag fick hoppa ut ifrån planet, baklänges, och göra bakåtvolter några varv. Snacka om att adrenalinet pumpade! Jossan som var så nervös att hon höll på att svimma kom ned med ett värdsligt stort leende på läpparna. Två väldigt glada tjejer!
 
 
Vi myste väldigt många kvällar nere vid lagunen då vi inte var så värst festsugna. 
 
Tidig uppgång för att få åka ut med en båt för att snorkla och dyka i det stora barriärrevet. Kom till båten och dem var tvungen att rådfråga med en läkare för min astma som jag hade för 10 år sedan. Efter några timmars väntan fick jag äntligen ett klartecken på att jag skulle få dyka - BOOMSHAKALA! 
 
 
 
Jag kan inte beskriva med ord hur fantastiskt detta var! Jag blev helt såld! Måste ta ett dykcertifikat någon gång i framtiden. Det var en helt ny värld för mig!
 
 
 
Vi var med på en dagstur till regnskogen och vattenfallen en dag i Cairns. Vi blev upphämtade ganska tidigt, som alla andra dagar med aktiviter, och började köra söder om Cairns. Vi var verkligen i regnskogen för regnet bara öste ner där ett tag! Lite skrattretande! Men vad gjorde det, vi skulle ändå bada och åka rutschkana på stenarna. Vår tripp avslutades med lite afternoon tea och ett dopp i en sjö (för min del) innan vi reste tillbaka. I bilen på vägen tillbaka spelade vår chaufför dem mesta fabulösa låtarna! Det var allt ifrån Dirty Dancingmusik till Queen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så kom fredagen, min och Jossans sista dag tillsammans innan vi skulle skiljas åt efter nästan ett år av så gott som dagligt umgänge. Vi började med en tur till marknaden. ÄLSKAR sådana platser! Så vackert och framförallt billigt!
 
 
Gick tillbaka till vårt älskade Paleokafé för lite frukost. Jag tog återigen en acai bowl - YUMMIE! 
 
Vi avlsutade dagen med att gå till ett svenskt kafé för en fika, lite häng i skuggan vid lagunen, lunch på hostelet innan det var dags för att kramas och gråtas lite. Tack snälla fina du Jossan för den här månaden! Vi har haft det så himla bra tillsammans. Jag längtar tills vi ses igen<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv för en fantastisk månad! Vi ses i sommar! <3

2015-06-02 @ 11:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0