Fraser Island

 
Nästa äventyr på resan var inget mindre än Fraser Island. Vi spenderade en natt på ett hostel i Rainbow Beach innan vi steg upp tidigt, fick amerikanska pannkakor till frukost (med massa jordnötssmör), sedan packade vi bilarna och tutade iväg. 
 
Vårt härliga gäng. Tror nog att vi var den gruppen som hade bäst sammanhållning av alla; tre svenskar, en kanadensare och fyra tyskar. Bra stämning i bilen hela tiden! Tack Jossan, Yannick, Anna, Nico, Danika, Tim och Simone. 
 
Herregud vad roligt det var att köra fyrhjulsdriven bil på stranden och inland i den lösa sanden. Haha! Ni skulle sett oss när vi körde ner oss riktigt ordentligt så att ALLA fick komma och hjälpa till med att gräva och sedan putta loss oss. Vilket äventyr!
 
Lake McKenzie - en insjö som var helt fantastisk! Det var nog det finaste stället på hela Fraser Island. Det var för vackert för att vara sant!
 
Vi sov i tvåmannatält och första natten höll jag och Jossan på att frysa ihjäl! Det var förbannat jädra kallt!
 
Eli Creek - gick på upptäcksfärd och sedan flöt vi hela vägen ner i den lilla iskalla ån.
 
 
Skeppet Maheno som har legat strandat här sedan 1935. 
 
Klättrade uppför ett berg för att få njuta av den vackra utsikten. Inget fel på den va?
 
Dem svalkande Champagne Pools. Det satt riktigt fint med ett dopp här. 
 
Ibland är det himla skönt att bara sitta i baksätet och bara njuta av allt som passerar, så väl natur som tankar. Solnedgången den här dagen var magisk.
 
Vi var borta två nätter och båda kvällarna spenderades vid brasan. En av killarna som var med på turen skötte brasan hela kvällen och natten. Väldigt mysigt må jag allt säga! 
 
Sista utflykten vi gjorde var till Lake Wabby. Vi fick ta oss en promenad på 30-40 minuter in på ön för att sedan mötas av en liten öken och sedan själva sjön. Det var varmt och vi var trötta så när vi äntligen fick syn på sjön sprang vi av glädje ner till vattnet, slet av oss kläderna och sedan kastade vi oss i det väldigt väldigt svalkande vattnet. Sååååå skönt! Sedan var det bara till att vandra tillbaka samma sträcka igen. 
 
 
 
Jag personligen hade ganska höga förhoppningar om just Fraser Island, men på något sätt tror jag att jag tyvärr blev lite besviken. Vi hade det fantastiskt roligt men det kändes inte riktigt som att det var på "riktigt". Vi körde runt med vår guide på dagarna, stannade till på några ställen i några timmar och sedan åkte vi tillbaka till lägret. Jag skulle vilja göra om detta men på egen hand. Åka runt med min egna bil och tälta lite vart jag känner för. Vi hade ändå jäkligt kul stillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0