Surfers Paradise

 
Det där med att passa busstider är inte riktigt min och Jossans grej. Vi dubbelkollade vår busstid ifrån Byron Bay, för att vara på den säkra sidan så att vi inte skulle missa bussen. Dock, när vi kom till busstationen ser vi på biljetten att vår buss går inte förens om 1,5 timma...! Haha! Helt sjukt! Vi är inte bra på det där! Vi drog med våra väskor till ett kaf'e och köpte något att dricka istället och fick tiden till slut att gå. Den här gången var vi i alla fall i tid. 
 
 
Vi kom till Surfers Paradise mitt på dagen, solen sken och värmen låg på. Vi checkade in och drog oss sedan ner mot stranden. Så härligt! Dessvärre blev det lite kallt efter någon timma så vi gick tillbaka till vårt boende, bytte om, jag stack ut på en löprunda på stranden och sedan lagade vi middag. Vi avslutade en lugn kväll på Starbucks. Två trötta tjejer somnade väldigt tidigt. 
 
 
 
Simone kom och joinade oss på stranden. 
 
Vi gjorde inte så värst mycket i Surfers Paradise. Vi spenderade dagarna på stranden, strosade runt bland affärerna och myste runt. Det roligaste var ändå när vi mötte upp fina Cissi och hennes pojkvän för lite drinkar. Gud vad roligt det var att se henne. Alltid lika roligt att träffa henne - så enkel och härlig människa!
 
 
Det var ganska kallt och vi visste att det skulle komma kalla nätter på Fraser Island så jag köpte mig en mössa. 
 
Själva Surfers Paradise var inte så imponerande. Det hade jag nog nästan kunnat skippa. Vi hade inte så många dagar där så vi hade inte så mycket tid att hitta på saker heller. Annars finns det en hel del nöjesparker där. Visst det är ju roligt att vi har varit där och så, ganska lugna dagar, men kanske inte så mycket mer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0