Whitsundays

 
Äntligen var dagen kommen! Den dagen då jag skulle få bo på en båt under några dagar. Som jag har längtat efter detta. Få segla i The Whitsundays. Rena rama drömmen, tänkte jag. Riktigt så var det kanske inte eftersom vi hamnade i ett ganska stort blåsväder (i mina ögon storm - haha) men jag älskade det ändå! Vi började dock väldigt starkt med att åka ut ifrån bryggan med strålande sol. ATT jag hade en bra magkänsla!
 
Båtar, båtar, båtar så längt ögat når. ATT jag var i paradiset! 
 
 
U N D E R B A R T
 
Alla dessa vackra solnedgångar...
 
Vi lade till för natten och jag guppades till sömns av dem lugna vågorna. Precis som ett litet barn i dess vagga. 
 
Så här mysigt bodde vi. Är det inte superfint?!
 
Whitehaven Beach var kanske inte så paradisaktigt som man hade hoppats på, på grund av vädret, men ändå väldigt häftigt att ha varit där. 
 
 
Sanden här på Whitsundays är något alldeles speciellt. Den är otroligt ren så jag passade på att skrubba händer, fötter, ansiktet och håret. Mitt ansikte blev lika mjukt osm en bebisrumpa och mitt hår kändes som om det var gjort av silke! Det är något magiskt i den där sanden... Det är många skönhetsföretag som vill köpa sanden för att använda i deras produkter men dem vägrar. Börjar man plocka av sanden kommer den snart ta slut och det vore riktigt sorgligt, på riktigt. 
 
Sista morgonen när vi åt frukost fick vi lite sällskap. Dem var också ganska hungriga. Självklart delade vi med oss! 
 
Även om vi kanske inte hade vädret på vår sida hela tiden, älskade jag varje minut! Detta var så jag! Båtar, hav och allt som kretsar kring det gör mig så lycklig. Jag känner mig harmonisk på ett sätt som jag bara kan göra "ute till havs". Underbart! Detta hör verkligen till en av höjdpunkterna på resan, utan tvekan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0